دلسوز

ساخت وبلاگ

استاندار محترم اگر کسری بودجه دارید، مطلب در استانداری گلستان چه میگذرد را بخوانید و پاسخ دهید به جای اینکه دروغهایتان را تکرار کنید ...(دم خروس را باور کنیم یا قسمتان را؟؟

استاندار محترم اگر کسری بودجه دارید، حقوق و پاداشهای 15مشاور غیر رسمی و با عناوین من درآوردی خود را چگونه میپردازید؟؟!!

استاندار محترم اگر کسری بودجه دارید، پول رهن و اجاره منزلتان را که از بیت المال دادید چه پاسخی دارید؟؟

استاندار محترم اگر کسری بودجه دارید، پول تغییر دکور اتاق مدیران منصوبتان و منازل سازمانیشان چیست؟؟!!

....

ظاهرا شما نیز مانند کسانی که شما را نصب کردند به آنان قول دادید حرفهای آنها را تکرار و ارقام را با سطح استانی اصلاح و همیشه تکرار کنید که دروغتان را شاید با تکرار به مردم بقبولانید ولی ظاهرا از آنجا که خود را سخنران مذهبی هم میدانید ، هوشیار باشید که والعاقبه للمتقین

شاید شما هم ما را به تعبیر دکتر روحانی  کم سواد، بی سواد، بی شناسنامه و تغذیه شوندگان از جای خاص خطاب کرده بود، این بار هم ، بزدل سیاسی و ترسو بدانید و به جهنم رفتن حواله میدهید.

(البته این سخنان آقاي روحانی آنقدر توهین آمیز بود که سایت رسمی ریاست جمهوری مجبور شد به فاصله چند ساعت آن را از خروجی خود حذف کند و کار به جایی رسید که حتی رسانه ها و اطرافیان و حامیان رئیس جمهور - به جز چند مشاور مداح دائمی وی – نتوانستند از ادبیات روحانی دفاع کنند بلکه يا محكوم كردند يا توجيه و يا در برابر آن سكوت كردند.

این ادبیات غیرقابل دفاع چندباره روحانی در مواجه با منتقدان، در حقیقت نقض صریح بند ششم از اصل سوم قانون اساسی است که دولت را مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصار طلبی و استبداد کرده است. این ادبیات همچنین بر خلاف محتوای قسمی است که بر اساس اصل ۱۲۱ رئیس جمهور به زبان آورده و اعلام داشته که از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص حمایت کند.

در دولت قبل وقتي دکتر محمود احمدی نژاد مثل مرد در مقابل دشمنان اين ملت و دشمنان انقلاب و اسلام از چنين ادبياتي استفاده مي كرد، عده اي نداي واويلا سر مي دادند كه آبروي جمهوري اسلامي رفت و ادب مرد به ز دولت اوست، اما اکنون اين الفاظ و ادبيات از زبان رئيس جمهور نثار دوستان داخلي مي شود و لبخند، مدح و ستايش نثار دشمنان انقلاب اسلامي میشود . منتقدان بي سواد، بي شناسنامه و بزدل و ترسو خطاب مي شوند و اوباماي وحشي و حامي رژيم كودك كش مي شود باهوش و باادب !

باید گفت آقاي روحاني ما شما را به دليل به دست آوردن رأي اكثريت و لو با يك رأي لب مرزي و با  فاصله 7/0 درصد بيشتر و به دليل تنفيذ رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهور خود مي دانيم و دوست نداريم رئيس جمهور قانوني كشور با ادبياتي سخن بگويد كه حاميانش سرافكنده باشند و دشمنان ایران اسلامی شاد و سربلند از این رفتار و گفتار.)

 

حال جناب دکتر صادقلو! ، شما اكنون در يكسالگي عمر استانداری خود هستید. در همين مدت هم علي رغم انتقادات بسيار به عملکرد مدیران منصوبتان و جهت گيري هاي اقتصادي شما، نمايندگان مجلس، رسانه ها و نخبگان منتقد، دندان به لب گرفتند تا شما بهانه اي براي بي برنامگي خود نداشته باشيد.

آقاي صادقلو!  الآن وقت پاسخگویی است و شما باید پاسخگوی انتصابات ، گفتار و رفتارتان باشید ....

 

 آقای صاقلو بیدار شوید و کمی هم برای مردم استان قدمی بردارید ...

آنچه که بر شدت مفسده ی عدم شایسته سالاری افزوده است، ضعف مفرط و نبود نظارت بر کار مدیران است وحتی پس از مدتی که ناخودآگاه دم گرگی این مدیران از لباس میشی عیان می شود نیز توقع ها در برخورد با این مدیران به انتظارهای طولانی تبدیل می شود، چرا که پشتوانه های آنها همچنان به حمایت های خود ادامه می دهند و پس از مدتی به مدیران پولاد زره مبدل می شوند، اما باز هم آنچه موجب تغییر و یا بهتر بگویم ارتقا یا انتقال این مدیران می شود، برخورد با این مدیران خاطی نیست، بلکه احتمالاً رایزنی های سایر نهادهای صاحب نفوذ برای ورود به عرصه های مدیریتی آن نهاد است؛ اینگونه است که جمع این دومشکل، یعنی ضعف در انتخاب مدیران و نبود نظارت بر آنان، به یک دور تسلسل تبدیل می شود که در صورت پاره نشدن آن، منجر به نهادینه شدن فساد، فقر و تبعیض در جامعه می گردد.

در اداراتی که مدیر بر اساس شایسته سالاری انتخاب نشده است، شایستگان فرصتی برای پیشرفت ندارند و این گونه است که تمام شاخص های مهم و اثر بخش کشور تحت تاثیر این دور تسلسل واقع شده و علاوه بر عقب افتادگی ما در شاخصهایی مانند کار مفید و بهره وری نیروی کار، در شاخص هایی که مستقیماً با پیشرفت کشور در رابطه اند نیز دچار اختلال شده ایم، که از آن جمله شاخصهای مطالعه، تحقیق و پژوهش را می توان نام برد، البته نگاشتن این مطالب به معنی نادیده انگاشتن پیشرفت هایی که در سطوح علمی صورت گرفته نیست بلکه به این معنی است که علی رغم پیشرفت های قابل تقدیر، رسوخ شایستگان عرصه علم و عمل در بسیاری از رده های مدیریتی کشور محقق نشده است.

دلسوز

حشر و نشر با مستمندان:
در حکومت اسلامی بهای بیشتر و فزونتر از آن کسی است که تقوا داشته باشد نه ثروت و مال و قدرت و
همه مدیران و کارگزاران و رهبران و روحانیون نظام و حکومت عدل موظفند که با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها
بیشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند. 66 / 5/ 6
انتخابات یک محکی هم برای خودتان اsست که ببینید آیا می خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان
یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان هاست، «کی و
از کجاست » مطرح نیست. انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت
آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که
احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد. 4/ 8/ 64
مردم با بصیرت و درایت و تحقیق، کاندیداها را شناسایی کرده و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینی
سیاسی نامزدهای انتخاباتی توجه نمایند.مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند که متعبّد
به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده
باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام
عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف و دریک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی)ص( باشند و افرادی را
که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان،
اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند. 67 / 1/ 11

 

 

اگر فقیر زیرفشار طاقت فرسای فقر جانش به لب رسد و در عین حال زمامداران جامعه اسلامی را که مدعی خدمت به مردم هستند در ناز و نعمت و در نتیجه بی خبری از ضعیفان مشاهده کند، از جا کنده می شود.بدین ترتیب آنگاه که بخش عظیمی از جامعه در این وضعیت قرار گیرند و انبوهی از جمعیت و توده وسیعی از مردم با هم از جا کنده شوند و به هم بپیوندند، شورش فراگیر و سیل آسایی پدید می آید که همه چیز را درهم می ریزد و تمام کاخ ها را بر سر کاخ نشینان خراب می کند.اگر فقر به تنهایی فقیر را در آستانه کفر قرار می دهد، با مشاهده تبعیض و کاخهای برافراشته متمکنین بی درد و زمامداران مرفه در نظام اسلامی، ممکن است به نقطه ای خطرناک تر برسد.این درحالی است که اصل نهضت و پیروزی انقلاب و قوام و دوام نظام اسلامی همواره بر دوش همین قشر بوده است و از دست دادن آنان یعنی از دست رفتن همه چیز، که چنین مباد!

 

ساده زيستي و توجه خاص به طبقه محروم جامعه

يكي ديگر از وظايف حاكمان در قبال مردم، ساده زيستي و توجه خاص به طبقه محروم جامعه است؛ حضرت علي (علیه السّلام) در نامه اي به والي بصره كه در مهماني شركت كرده بود كه نيازمندان در آن مهماني جايي نداشتند، او را از اين كار برحذر داشته و به ساده زيستي دعوت مي كند. آن حضرت همچنين در عهدنامه خود به مالك اشتر چنين توصيه مي كند؛

« به كارهاي افرادي از طبقه محروم كه به تو دسترسي ندارند رسيدگي كن، همانها كه ديده ها آنان را كوچك مي شمارد و مردان و اطرافيانت آنها را حقير و كوچك به حساب مي آورند. بنابراين براي بررسي اوضاع و احوال اين قشر از جامعه كسي را انتخاب كن كه متواضع و خداترس باشد تا چنين شخصي كارها و احتياجات ايشان را به تو گزارش كند ... همچنين به حال يتيمان و سالخوردگان توجه كن؛ همانهايي كه راه چاره اي در زندگي ندارند و اهل سئوال و تكدي نمي باشند … مقداري از وقت خود را به كساني كه نيازمندند و تظلمي دارند اختصاص بده كه خود را براي كار آنان فارغ ساخته باشي و در مجلسي عمومي بنشين و براي رضاي پروردگار تواضع را انتخاب كن و به سپاهيان و دربانان و نگهبانان خود سفارش كن كه مانع ورود آنها نشوند تا سخنگوي ايشان بدون لكنت زبان و ترس حرفش را بزند كه من از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بارها شنيدم كه مي فرمود: « مردمي كه ضعيفشان نتواند بدون ترس و لكنت زبان حقش را از قوي بگيرد روي سعادت و پاكيزگي را به خود نخواهد ديد.»

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 385 تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت: 4:13

به گزارش عرش نیوز: منابع عراقی با انتشار تصاویری از حال و هوای این روزهای اعضای گروه تروریستی داعش در شهر موصل از زندگی آن‌ها در ناز و نعمت فراوان خبر می‌دهند که موجبات برانگیخته شدن خشم مردم این شهر شده است.

بر این اساس، داعشی‌ها را این روز‌ها بیشتر می‌توانید در خودروهای گران قیمت و مدل روز مشاهده کنید. همچنین آن‌ها را می‌توان در رستورانهای گران قیمت سطح شهر که فقط افراد ثروتمند توانایی حضور در آن‌ها را دارند، پیدا کنید.

ولخرجی‌ها و عیاشی‌های فراوان تروریستهای داعش و حضور آن‌ها در منازل گران قیمت و ویلایی شهر در حالی رخ می‌دهد که آن‌ها هدف خود را تشکیل خلافت اسلامی اعلام کرده‌اند و این مسئله باعث حیرت همه ساکنان موصل شده است.

«سلیم احمد» یکی از ساکنان موصل در این باره به الغدپرس می‌گوید: من معتقدم عناصر داعش بهترین دوران خود را از زمان تاسیس این گروه تروریستی می‌گذرانند، آن‌ها پس از ورود به موصل در وضعیت بسیار مرفهی زندگی می‌کنند که فقط ثروتمندان می‌توانند هم رده آن‌ها قرار گیرند.

وی تاکید می‌کند: منزل هیچ مقام سیاسی، قاضی دادگاه و یا شیخ عشیره‌ای در موصل باقی نمانده که اعضای داعش بر آن سیطره پیدا نکرده باشند و از اسباب و اثاثیه گرانبهای آن‌ها برای خود استفاده نکرده باشند.

از طرفی مردم موصل از حضور اعضای این گروه تروریستی در سطح شهر در حالی که ادعا می‌کنند عراقی هستند اما در عین حال هیچ شباهتی از لحاظ رفتاری و جسمی به عراقی‌ها ندارند، متعجب هستند.

«یاسر محسن» از دیگر ساکنان موصل در این باره افزود: قیافه اعضای داعش به هیچ وجه به افرادی که در شهر‌ها زندگی کرده‌اند شبیه نیست و رفتارهای آن‌ها نشان دهنده میزان وحشی‌گری و عدم آشنایی آن‌ها با تمدن شهری است. آن‌ها طوری در شهر رفتار می‌کنند که گویی برای اولین بار است شهر دیده‌اند و قبل از آن‌ها در بیابان و صحرا زندگی می‌کرده‌اند.

همچنین فروشندگان شهر موصل از خریدهای هنگفت و بسیار زیاد اعضای داعش در بازارهای این شهر خبر می‌دهند که از منابع مالی بالایی که در اختیار آنهاست خبر می‌دهد. به گفته آنان اعضای داعش در خریدهای خود از سطح شهر بسیار دست و دل باز بوده و بسیار زیاد نیز اجناس مختلف خریداری می‌کنند.

قرارداد شرکت نفت آرامکو عربستان با داعش

نویسنده و تحلیلگر سیاسی در امان تصریح کرد شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی قراردادهایی با گروه تروریستی داعش برای واردات نفت عراق و سوریه به قیمت ناچیز امضا کرده است.

«ناهض حتر» گفت داعش با القاعده و دیگر گروههای تروریستی سلفی تفاوت دارد. داعش از حمایت منطقه‌ای به ویژه نظام‌های خلیج فارس و به طور مشخص عربستان سعودی و به طور کلی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب برخوردار است. این گروه همچنین از حمایت شرکت‌های نفتی برخوردار است چرا که داعش کنترل برخی میدان‌های نفتی را در اختیار دارد.
وی درباره سخنان عربستان علیه این گروه، اظهار داشت گفتار و کردار عربستان تفاوت دارد. شرکت‌های نفت به ویژه شرکت نفت آرامکو عربستان نیز از داعش حمایت می‌کنند. این شرکت قراردادهایی با داعش برای واردات نفت عراق و سوریه به قیمت ناچیز امضا کرده است تا نفت‌های خریداری شده از داعش را بفروشد و صادر کند. از سوی دیگر ترکیه نقش لجستیکی، امنیتی و تسلیحاتی مستقیم به ویژه در عراق برای داعش ایفا می‌کند.

بیشترین منابع مالی داعش از طریق کمک کشورهای عربی همسایه عراق، فروش و قاچاق نفت از مناطق تحت سیطره داعش در سوریه و عراق، قاچاق کالاهای مختلف در نقاط مرزی و عملیات گروگان گیری و طلب فدیه برای آزادی گروگان‌ها تامین می‌شود.
منبع:ابنا

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 380 تاريخ : يکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت: 20:51

 دکتر صادقلو در جمع مردم بندر ترکمن قول داد که در مدیران ارشد استان حتماً یک ترکمن خواهد بود (عید قربان سال گذشته) رایزنی ها در این مورد انجام شد و همدوره ای استاندار در مجلس گزینه نهایی شد. استعلام از مراجع 4 گانه ارسال گردید ، اما در پاسخ یکی از مراکز امنیتی ظاهراً بدلیل فعالیت و ارتباط نزدیک ایشان با موضوع فتنه خلق ترکن جواب منفی شد. یکی از دوستان وی بعدها گفت افراد پیگیر مدیر ارشد شدن نامبرده دیداری با آقای یونسی مشاور اقوام دولت داشتند که موضوع را با نفوذش در آن مرجع حل و فصل کند ولی نتیجه نداد و نهایتاً با یک درجه تنزل ایشان به سمت مدیرکل اقتصادی از سوی حسن صادقلو منصوب شدند.
در بدو مسئولیت جلسه ای با مدیران عامل بانکهای استان برگزار و وی عنوان کرد وام های کوچک فایده ای ندارد و باید بانکها بروند دنبال وامهای بزرگ(بخوانید : بانکها فرصتی ایجاد کنند که ما بارمان را براحتی ببندیم ...) تا مشکل اشتغال و نهایتاً اقتصاد استان حل شود .
اخیرا مطلع شدیم وی زمینی را در شهرستان بندر ترکمن به مساحت ..... متر مربع در اختیار گرفته و جهت احداث ظاهرا مرغداری با امکانات شهرداری ترکمن (ماشین آلات بیت المال) آماده سازی نموده و نیز پس از تصویب موضوع در کارگروه اقتصادی (که خودش دبیر و فرد اصلی آن است) و تشکیل پرونده در بانک سپه، پیگیر تدارک دریافت وام 23 میلیارد تومانی میباشد.
با عنایت به ارتباطات دوستانه و حتی بیشتر(حتی بیشتریعنی: ارتباط کاری و بده و بستان سیاسی و اقتصادی) ایشان با برخی عزیزان مجمع تشخیص مصلحت که در مدیرکل شدن وی تأثیری داشتند، برای نهایی کردن، رفع موانع احتمالی و تسهیل امر وام و ...از آنان دعوت شد ؛ البته به بهانه ی گرما و آلودگی زیاد تهران از آن عزیزان به استان دعوت بعمل آمد که امیدواریم به ایشان خوش بگذرد و اگر هم برایشان مقدور است منشأ خیری برای مردم هم باشند، در کنار خیری که مسئولین منطقه میرسانند.
(توضیح : بحث بودجه نداریم و موارد مشابه و مرتبط یک ادعایی بیش نیست، توزیع ناعادلانه است. وام های بانکها که خیلی از افراد بخصوص تولید کنندگان را به ورشکستگی نزدیک کرد یا رساند که خود مجال مفصلی برای بحث و نظر دارد؛ این موضوع وصول معوقات بانکی که مطرح شده و بجاست، داستان قشنگی دارد . افرادِ با نفوذ به آسانی و بدون تشریفات و سیر مراحل اداری که برای مردم عادی واجب است، وامهای کلان میگیرند و عمده معوقات مربوط به آنهاست ولی در حوزه عمل فشار روی تولید کنندگان و افراد ضعیف که وامهای حداکثر تا 10 میلیون تومان دارند در دستور کار قرار گرفته که اقساط معوق را بپردازند. مردم با یک قسط معوق مثلا 100 یا 200 هزار تومان نه میتوانند وام بگیرند ، نه ضامن شوند و نه دسته چک بگیند اما سرمایه داران بدون مشکل فقط وامهای کلان میگیرند و تاوان پرداخت نکردن اقساطشان را مردم باید در این اوضاع بد اقتصادی با افزایش شیب ملایم تورم پس بدهند)
حال با این اوصاف اینکه گفته میشود شایسته سالاری مهم و ملاک عمل است معنی اصلی اش چیست؟؟!!!
این چیزی مردم می بینند چیز دیگری است غیر آنچه شما انجام میدهید....
و حرف آخر، آقای دکتر روحانی رئیس محترم دولت تدبیر و امید ، این عصبانیت شما از انتقاد به جای پاسخگویی به آن، پاک کردن صورت مسئله است ؛ چه اینکه تأکید فراوان شما بر ملاک انتصاب مدیران در شایسته سالاری و نه قومیت، جناح سیاسی و... ؛ اما در گلستان طور دیگریست!!! 99درصد افرادی که پست گرفتند، 9 سال پیش به قبل حتما مسئولیت داشتند ، ظاهراً تنها شرط لازم و کافی برای احراز پست مسئولیت و یا به عبارتی تنها شایتگی افراد برای مدیر شدن در دولت اصلاحات دیده شد و نیز افرادی که کمی دست به بیت المال دراز کردند و یا بی رویه خرج کرده(هدر دادند) و یا جزو دسته سومند ....
شعار و تبلیغات در سطح عالی انجام میشود ولی در عمل چیزی دیگریست ./

روح ا....

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 391 تاريخ : شنبه 25 مرداد 1393 ساعت: 2:44

سازمان مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران یا همون شرکت غله به نقل از وزیر محترم کشاورزی در سال جاری بیش از هفت میلیون تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی داشته و اما در این بین سهم استان گلستان در حجم خرید تضمینی گندم بسیار بیشتر از مناطق دیگر بوده و در رتبه سوم قرار دارد .
استان گلستان همراه با این حجم خرید حواشی و رانت خواری هایی نیز بیشتراز استانها و مناطق دیگر دارد که با واکاوی این حواشی رد پای برخی از مسوولین شرکت غله رو در رانتخواری ها به وضوح میتوان دید !
در این بین نام احدی از مسوولین اجرایی و دست اندر کاران شرکت غله که با شعار دین داری و حفظ بیت المال و شعایر دینی بر سر کار آمد بیش از دیگران ذهن هر بیننده ای رو متوجه و متحیر خود میکند !؟
در سال جاری و در فصل خرید تضمینی گندم تغییری در منش و عملکرد مسوولین شرکت غله مشاهده شد و آن اینکه در انتخاب عاملان ذیحساب تغیییراتی ایجاد شد و عاملان سلیقه ای و با نظر شخصی برخی انتخاب شدند !!
جالبتر آنکه در بین همان عاملان ذیحساب انتخابی بر سر گرفتن ابلاغ ماموریت و رفتن به مراکز خرید مناقشه ای بود و شنیده شده برخی عاملان ذیحساب محل ماموریتشان بدلایل بعضا نامشخص تغییر کرده است !!!
البته لازم به ذکر است این جابجایی ها همگی بدون حکمت نبوده و در پس آن منافعی برای عده ای خاص متصور است !؟
آنجا که کارخانه ای با نام آرد شمس بر اساس شنیده ها درست در فصل خرید اقدام به ورود گندمهای خارجی به انبارهای خود میکند و در کمال ناباوری این گندمها با عنوان گندم داخلی سند میخورد و شرکت غله طبق روال همیشگی در جهت حصول حقیقت هیچ قدمی بر نمیدارد و اقدام به پرداخت وجه معادل گندم های موجود از بودجه بیت المال میکند !!؟
به نقل از احدی از کارکنان کارخانه مذکور عامل ذیحساب تا روزهای پایانی ماموریت در فصل خرید اسناد را مهر و امضا نکرده بود اما با دستور از بالا توسط ... ناگزیر مجبور به تایید و امضای آن اسناد میشود !!!؟
در این بین و از نکات جالب و قابل تامل حضور چند باره سرپرست حراست شرکت غله با نام علی مقصودلو در کارخانه مذکور بواسطه دریافت این خبر و ورود گندمهای خارجی به انبار بوده...
براستی محصول حضور چندباره سرپرست حراست در کارخانه مذکور چه بوده است !؟
با دقت نظر در اینکه ایشان هیچ تخصصی در زمینه علوم آزمایشگاهی نداشته و توانایی تمیز و تشخیص گندم داخلی از خارجی را ندارد براستی این رفت و آمدها جز دریافت حق ماموریت برای ایشان محصول دیگری داشته است ؟!!
آقای مقصودلو آیا پسندیده نبود به عوض حضور چند باره و بیحاصل حضرتعالی در آن کارخانه حال که از نعمت خویشاوندی با سرپرست آزمایشگاه شرکت غله استان گلستان بهره میبرید ماموریتی را به کادر آزمایشگاه آن اداره کل محول میکردید تا بررسی آزمایشگاهی و دقیق میدانی شما را در رسیدن به حقیقت یاری کنند ؟!!
مخاطبین این مرقومه هنوز شعارهایی که در روز نخست و هنگام نشستن بر کرسی سرپرستی حراست داده اید در ذهن دارند و ...!!!
تقوایی که شما از آن سخن راندید کجاست ؟!
حفظ و حراست از بیت المال گمشده کدام راه است ؟!!
آقای مقصودلو آیا در خلوت خود بر عملکرد خود نگریسته اید ؟؟!
در بازه زمانی بر دوش داشتن مسوولیت چه کرده اید؟
براستی نقش و وزن شما در حفظ و حراست از بیت المال با عنوان سرپرست حراست چه بوده است ؟!!
بر اساس شنیده ها در تمامی انبارگردانی ها در موعد سالانه پایان سال 92 حضور داشته اید و با عنوان فردی از هیات انبارگردانی بر روی آن نسخ را امضا کرده اید چه آنجا که کسری قابل توجه در کارخانه ای بواسطه نفوذ احدی از کارکنان غله نادیده گرفته شد و چه آنجا که بهمراه هیاتی دیگر برای کارخانه ای کسری در نظر گرفته شد !
و تاسف بارتر آنکه کارخانه ای که با کسری انبوه مواجه بود در سال جدید باز هم با عنوان مرکز خرید معرفی شد !!! و حال نقش شما در حفظ و حراست از بیت المال و نظارت بر اجرایی شده بخشنامه ها و آیین نامه های داخلی چیست و چه بود سوالی است که پاسخ آن را به وجدان خود شما وامیگذارم ؟!!!
آقای مقصودلو در همایشی عنوان کردید حراست بازوی اجرایی مدیران و مسوولین هستند!
شاید بتوان از جمله شما این برداشت را داشت که کادر حراست و سرپرستان این واحد تنها بله قربان گوی مدیران بوده و در جهت رسیدن و نیل به اهداف آنان از هیچ کوششی دریغ نمیکنند !؟!! حال گویا تمیز حق یا باطل بودن آن اهداف بر عهده سرپرست حراست نبوده !
حراست وسیله ای است برای رسیدن به هدف و هدف وسیله را توجیه میکند !!!
آقای مقصودلو آیا در کارنامه کاری خود پس از قبول مسوولیت حراست میتوان تنها مورد واحدی و نه بیشتر یافت که شما برای جلوگیری از تضییع حقوق کارکنان جز و خرد آن مجموعه مقابل مافوق خود راست قامت ایستاده باشید ؟!
تصور اینکه مافوق شما در سیستم اداری معصوم و عاری از اشتباه باشد امری باطل است امید که این فرض را بپذیرید ...
و آیا در ماموریتهای گوناگون کاری هیچ تخلف مشهودی را مشاهده نکرده اید !
واکنش شما در آن هنگام چه بود و چگونه منتج به همان نتیجه ای شد که مورد پسند مافوق شماست !؟؟؟
برادر خود چسندی و عجب آفتی است که شما را از آن بر حذر میدارم و گواه آن آیه 32 سوره نجم :
پس خود ستایی نکنید.او به کسی که پرهیزگاری پیشه کرده است آگاهتر است ...
و مولایمان حضرت علی (ع) در غرر الحکم جلد 1 /ص95/ح348 میفرمایند :
خودپسندی اساس همه حماقتهاست ...
و حال سخنی با برادر افشار سرپرست محترم شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان امید که در جهت تنویر افکار عمومی و تشخیص سره از ناسره قدمی برداشته و موثر واقع شود
و اما کلام پیشنهادی با برادر افشار نیکوست پیرامون مباحث و حواشی مطرح شده در کارخانه مذبور هیاتی را متشکل از نماینده ای از مرکز بهداشت استان گلستان / نماینده ای از سازمان جهاد کشاورزی / نماینده ای از سازمان بازرسی کل کشور بهمراه احدی از کارکنان واحد آزمایشگاه آن ادره کل به کارخانه مورد اشاره اعزام کنید تا حقیقت و حفظ بیت المال که شما امانتدار آن هستید بر همگان آشکار شود ... ناصر - ک

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 449 تاريخ : يکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت: 22:20

افشای تبانی آشکار در معامله شهرداری !!!

یک باب واحد تجاری متعلق به شهرداری به مساحت 88 مترمربع واقع در خیابان شهرداری حدفاصل شهرداری و اداره پست که طی مزایده کتبی به آقای قربان مهرپرور بصورت اجاره واگذار گردید ه است بصورت کاملا برنامه ریزی شده و با شگردهای خاصی به آقای مهرپرور واگذار شده که تخلفات آشکارو تبانی دردناک صورت گرفته عبارتند از :

1- مطابق ماده 5 آیین نامه مالی شهرداریها : (آگهی مزایده در دونوبت در روزنامه رسمی کشور و حداقل یکی از روزنامه های کثیرالانتشار تهران و یکی از روزنامه های محلی منتشر می گردد . ) این در حالی است که آگهی های مزایده شهرداری به جای روزنامه در هفته نامه منتشر شده است آنهم در هفته نامه سایه تهران بعنوان روزنامه کثیرالانتشار کشوری و هفته نامه یاپراق ! !

2- آیا مسئول برگزاری مزایده شهرداری فرق بین روزنامه و هفته نامه را نمی داند ؟ ؟ ! ! در اینجا دو حالت پیش می آید یا مسئول برگزاری مزایده واقعا فرق بین روزنامه و هفته نامه را نمی داند که واقعا جای تأسف دارد و اگر می داند و عمدا چنین کاری کرده که باید شهرداری هرچه سریعتر فکری به حالش بکند ! ! !

3- شرکت کنندگان در مزایده عبارتند از : الف ) قربان مهرپرور ( در بندرترکمن به نام سیروس کمی می شناسند ) ب ) حلیمه مختومی ( همسر قربان مهرپرور ) ج ) مائده مهرپرور ( دختر قربان مهرپرور ) د ) عبدالسعید گوگلانی آیا حضور یک نفر به همراه همسر و دخترش در مزایده شهرداری چه معنایی می تواند داشته باشد ؟ ؟ ! !

4- در بند 7 آگهی مزایده شماره 2699 مورخه 29/3/93 تأکید شده که برنده مزایده پنجاه درصد حق الاجاره را باید در زمان انعقاد قرار داد به شهرداری پرداخت نماید در حالی که نامبرده فقط بیست و پنج درصد را نقدی واریز کرده و الباقی را به تاریخ 1/9/93 چک داده است . یعنی بر خلاف شرایط مزایده ! ! !

5- در بند 10 آگهی مزایده اعلام شده بود که کمیسیون معاملات در تاریخ 8/4/93 تشکیل خواهد شد در حالی که به استناد صورتجلسه 3059 مورخه 9/4/93 کمیسیون در مورخه 7/4/93 تشکیل شده است ! !

6- علیرغم چندین مورد مراجعه حضوری و تقاضای کتبی مدیریت پلیس +10 بندرترکمن متأسفانه هیچگونه اطلاعی به ایشان در خصوص برگزاری مزایده داده نشد و حتی یک پارچه نیز در سطح شهر نصب نشد . درحالی که در زمان شهرداران قبلی کلیه معاملات در سطح شهر با نصب پارچه اطلاع رسانی میشد .

7- قرارداد در مورخه 24/4/93 منعقد شده در حالی که شروع پرداخت اجاره از مورخه 1/6/93 در نظر گرفته شده یعنی حدود چهل روز به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار گرفته ! ! !

8- علیرغم مکاتبات متعدد و نص صریح قانون ، متأسفانه از نماینده بازرسی استان در جلسه مزایده دعوت بعمل نیامده و هیچ مکاتبه ای با بازرسی انجام نشده ! ! !

9- تمامی قرارداد های شهرداری با امضای شهردار و طرف مقابل رسمیت می یابد در حالی که قرار داد مربوطه علاوه بر افراد فوق به امضای پنج نفر از اعضای شورای شهر رسیده است ! ! !

10- مسئول برگزاری مزایده کسی نیست جز نگهبان سابق پارک جاده بندرگز ( م – الف ) . همان فردی که بدون هیچگونه تشریفات قانونی در سال 84 اراضی اسکله را به یزدان پناه واگذار نمود ! !. همان فردی که با شش برگ نقشه میخواست مزایده مجتمع تجاری آزادی را برگزار کند ! ! همان فردی که از بانک های طرف حساب شهرداری وام گرفته بود و بنام برادرش امتیاز آژانس گرفته بود ! ! ! همان فردی که استانداری با سرپرستیش مخالفت کرده بود ! !

مسئولین نظارتی استان و شهرستان ! !

آیا واگذاری مغازه فوق که در سکوت کامل و با شگردهایی ویژه انجام گرفته مشول تبانی با اشخاص طرف معامله با شهرداری نمی شود ؟ ؟ ؟ ( تبصره یک ماده 91 قانون شهرداریها )

آیا موارد فوق اعمال اغراض شخصی در کارهای شهرداری نیست ؟ ؟ ( تبصره دو ماده 91 قانون شهرداریها )

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 504 تاريخ : يکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت: 14:09

بر اساس اطلاعات رسیده دکتر محمدحسین رفیعی پزشک معالج اسفندیار رحیم مشایی اخیرا به خانواده مشایی گفته است که به دلیل عدم امکان کنترل بیماری دیابت مشایی طی یکسال گذشته شرایط جسمی وی به شدت وخیم بوده و احتمال قطع پای راست ، نابینایی هر دوچشم و از کار افتادن کلیه ها در مورد وی بسیار بالاست.

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 412 تاريخ : شنبه 18 مرداد 1393 ساعت: 16:08

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 312 تاريخ : پنجشنبه 16 مرداد 1393 ساعت: 23:01

جزئیات فساد نفتی آقازاده جنجالی +جدول مبالغ رشوه

سال ۸۵ بود که خبرگزاری های جهان از یک فساد بزرگ در یکی از شرکت های مهم نفتی دنیا در نروژ پرده برداشتند. ماجرا، پرداخت رشوه ۱۵ میلیون دلاری توسط شرکت «استات اویل» به یکی از مقام های وزارت نفت ایران برای فعالیت در فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی بود.

در خبرها آمده بود که این شرکت برای دستیابی به هدفش، از طریق یک موسسه مشاوره نفتی به نام هورتون که مقر آن در لندن قرار دارد، این رشوه را پرداخت کرده است.

ریچارد هابرد رئیس مستعفی هیئت مدیره شرکت استات اویل نروژ در نامه ای که مخاطبش اعضای هیئت مدیره است و در رسانه های جهان نیز منتشر شده، می نویسد: طی سال ۲۰۰۱ درحالی که ارزیابی ها در خصوص ۶ یا ۷ پروژه پیشنهادی در حال انجام بود، شرکت استات اویل ایران با فردی که از او تحت عنوان جونیور یاد می شد، تماس برقرار کرد. تا اولین جلسه در دفتر استات اویل برگزار شود.

تا کنون برخی اظهارات متهمان پرونده این فساد بزرگ در نروژ توسط رسانه های دنیا منتشر شده است. اما اکنون خبرنگار جهان نیوز به جزئیات بیشتری از این فساد که تنها در کشور نروژ به آن رسیدگی شده، دست یافته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

الف) بخش آشکار ماجرای ورود استات اویل به ایران و انعقاد قرارداد رسمی

در ارتباط با درخواست شماره ۳۲۷۷-۱۵/۱ مورخ ۱۳۷۸/۱۰/۱۹ وزیر وقت نفت، سازمان برنامه و بودجه در تاریخ ۱۳۷۸/۲/۲۴ موافقت شورای اقتصاد را با استفاده از تسهیلات بیع متقابل با مجموع سرمایه گذاری ۲.۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا به منظور تزریق در مخازن نفتی جنوب و بازیافت ثانویه نفت خام به میزان ۴۹۶۰ میلیون بشکه و با فرض ارزش هر بشکه یکصد دلار پیش بینی افزایش درآمد کشور اعلام کرد. این مصوبه در خرداد ۱۳۷۹ با اصلاحیه ای مبنی بر استفاده از خدمات پیمانکار عمومی با سرمایه ایرانی ابلاغ می گردد.

معاون بین الملل وقت وزارت نفت و رئیس کمیسیون معاملات ویژه طرح های بیع متقابل ـ از منسوبان عباس یزدان پناه یزدی (طرف قرارداد هورتون با استات اویل) ـ در اسفند ۱۳۷۸ موافقت این کمیسیون را با مشارکت شرکت پتروپارس به مدیریت آقای بهزاد نبوی به عنوان برنده مناقصه اعلام می کند و هیأت مدیره وقت شرکت ملی نفت ایران در جلسه ۱۲۴۰ موافقت خود را با ارجاع کار به شرکت پتروپارس منوط به استفاده از یک شرکت معتبر بین المللی در زمینه مدیریت پروژه و خلاصه ارقام زیر اعلام می دارد:
 

هزینه سرمایه ای۲۶۵۰ میلیون دلارحق الزحمه سود و ریسک پیمانکار۱۲۲۴ میلیون دلار
هزینه غیر سرمایه ای۲۶۵ میلیون دلارهزینه بانکی، سیبور + ۷۵ درصد۱۰۱۰ میلیون دلار
مدت بازپرداخت۸۱ ماهنرخ بازگشت سرمایه۱۲ درصد

 
قرارداد در قالب SERVICE CONTRACT در جولای سال ۲۰۰۰ بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس منعقد می گردد.

در اجرای اصلاحیه مصوب شورای اقتصاد و تحت شرایط بندهای فرعی از ماده ۱۸ قرارداد خدمت مبنی بر استفاده از خدمات شریک مهندسی، تفاهم نامه ای در جولای سال ۲۰۰۰ با شرکت انگلیسی اینترپرایز شعبه خاورمیانه با شرکت پتروپارس منعقد می شود.

اهم موارد توافقنامه

مشارکت اینترپرایز به میزان ۲۰ درصد در قرارداد خدمت با پتروپارس ۵۱ درصد و همکاری طرفین در جهت یافتن مشارکت کننده دیگر تا میزان ۲۹ درصد از منافع قرارداد خرید خدمت است. مدیریت طرح منفرداً در امر مطالعات مخازن و امر مهندسی حفاری، چاه های توصیفی و اکتشافی با اینترپرایز خواهد بود.

در ماده ۹ صراحتاً آمده است به منظور تامین مالی طرح، هر یک از طرفین می تواند تمام یا بخشی از منافع موضوع توافق را یا سهم مشارکت در قرارداد خرید خدمت را به یک شرکت تاسیس شده مشترک واگذار کند. تحقق شرایط و مفاد توافقنامه منوط به قبول واگذاری حقوق سهم مشارکت (Assignment طبق ماده ۲۷ قرارداد خرید خدمت) توسط پتروپارس به اینترپرایز است.

با توجه به خرید ابهام آمیز شرکت اینترپرایز توسط شرکت رویال داچ شل و اعلام شرکت شل مبنی بر خروج اینترپرایز از مشارکت، موضوع تشکیل شرکت مشترک و انتقال دانش فنی به ایران منتفی می شود.

نهایتا یادداشت تفاهمی در تاریخ نوامبر ۲۰۰۱ بین شرکت پتروپارس و شرکت استات اویل بمنظور واگذاری بخشی از منافع مشارکت در قرارداد خدمت فازهای ۸-۷-۶ پارس جنوبی بین رئیس اجرائی وقت استات اویل و مدیرعامل وقت پتروپارس منعقد می گردد.

در بین اسامی مذاکره کنندگان اصلی دو طرف، نام یکی از مشاوران اصلی رئیس جمهور فعلی و نیز یکی از مقامات فعلی وزارت نفت دیده می شود. همچنین در مذاکره کنندگان اصلی استات اویل افرادی چون ریچارد هوبارد، فلاتن، هاوکلند، اسلاتن، کرسنس، هاتلر، پدرسون و همچنین راسلند کارمند سابق shell و BP و عضو دستگاه جاسوسی انگلستان حضور داشتند.

نهایتاً در تاریخ ۱۵ می ۲۰۰۲ و پس از توافق پنهانی آقازاده جنجالی (همان جونیور)، عباس یزدان پناه یزدی و استات اویل در آبان ۱۳۸۰ تحت عنوان (HEADS OF Agreement) رئوس توافق بین استات اویل و پتروپارس به امضا می رسد.

در مهرماه ۱۳۸۱ مدیران پتروپارس پیش نویس موافقتنامه واگذاری در خصوص ۴۰% منافع و مسئولیتها در بخش فراساحل به استات اویل را جهت اظهار نظر مدیرعامل وقت شرکت نفت و گاز پارس ارسال می کنند.

و نهایتاً هیأت مدیره وقت شرکت ملی نفت ایران مصوبه خود را در واگذاری حقوق قراردادی مطابق خواسته شرکت استات اویل در آبان ۱۳۸۱ برابر نوامبر ۲۰۰۲ و همزمان با تسویه بخشی از رشوه ناشی از توافقنامه پنهان بین جونیور، عباس یزدان پناه یزدی و شرکت استات اویل ابلاغ می کند.

برخی از مفاد توافقنامه به شرح زیر است:

۱. توافقنامه واگذاری حقوق پتروپارس به استات اویل (برخلاف مفاد قرارداد خرید خدمت) به تاریخ اکتبر ۲۰۰۲

۲. توافقنامه مشارکت بین پتروپارس و استات اویل به تاریخ اکتبر ۲۰۰۲

۳. توافقنامه عملیات مشترک بین استات اویل و پترو پارس در دسامبر ۲۰۰۲ بین شرکت ملی نفت ایران و پتروپارس

اساساً بخش عمده ای از فساد، ناشی از عدم رعایت و اجرای بند ۴-۹-۱۸ قرارداد خرید خدمت ـ در زمان مسؤولیت مدیران وقت وزارت نفت ـ است که ترجمه آن به شرح زیر است:

* بند ۴-۹-۱۸: از آنجائی که پیمانکار (شرکت پتروپارس) در حال تشکیل (j.v) یک شرکت مهندسی و مدیریت طرح با یک شرکت کارآمد و مجاز خارجی مصوب شرکت ملی نفت ایران است، پیمانکار (پتروپارس) مجاز به واگذاری حقوق (assignment) مهندسی و مدیریت طرح و عملیات مربوط به تکمیل گامهای ۶، ۷ و ۸ طرح توسعه گامهای پارس جنوبی به شرکت مزبور (استات اویل بعد از خروج ابهام آمیز اینترپرایز با هماهنگی شل با جونیور) بدون ملاحظه تشریفات مناقصه مورد نیاز است.

* بند ۶: شرکاء (پتروپارس، شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت، شرکت نفت و گاز پارس و ...) موافقت می نمایند که استات اویل می بایستی بهره بردار (مدیریت طرح و عملیات) بخش دریایی قرارداد خدمت باشد... (هر آنچه که به عنوان بخشی از مذاکرات جونیور، عباس یزدان پناه یزدی و استات اویل و مبنای پرداخت حق دلالی بود.)

* در بخشی از دستور العمل مالی مورد توافق پتروپارس و استات اویل آمده است:

حساب مشارکت توسط مدیر عملیات (استات اویل) منفرداً (بخشی از مذاکرات پنهان جونیور) به منظور جبران فعالیتها و کارهای انجام شده (بخش دریا) در ارتباط با توافق است که به حساب مزبور حدود ۱۶۰۰ میلیون دلار در خارج از کشور پرداخت شده است. (که فاقد نظارت بوده است.)

ب) بخش پنهان ماجرا

به دنبال افشای مذاکرات پنهان شرکت استات اویل با جونیور از طریق عباس یزدان پناه یزدی سرپل فساد در اکثر قراردادهای نفت و گاز و توافق حق دلالی و رشوه با نام ظاهر فریب حق موفقیت (SUCCESS FEE) و هر آنچه که بدین عنوان در سایر قراردادها از جمله شرکت توتال و شل پرداخت شده است، تحقیقات گسترده ای در سال ۲۰۰۳ در دورن استات اویل و خارج از استات اویل توسط دستگاه قضائی نروژ با نام اختصاری (KOKRIM) انجام می شود. اسامی برخی از متهمین و مطلعین عبارت است از:

* ریچارد هوبارد؛ معاون وقت امور بین الملل استات اویل

* پدرسون؛ امضا کننده قرارداد به نمایندگی از استات اویل با عباس یزدان پناه از هورتن

* یونگواردوسوند؛ مدیر طرح تهران؛ مشاور طرح فازهای ۸-۷-۶ پارس جنوبی

* رئیس اجرائی برکنار شده استات اویل – اولافیل

بخشی از اظهارات و اعترافات این مقامات ارشد وقت استات اویل در این فساد عظیم نفتی به شرح ذیل است. البته ممکن است همه جزئیاتی که این افراد بیان کرده اند، صحیح نباشد اما قطعا وجود فساد در داخل ایران را تایید می کند.

۱. عباس یزدان پناه یزدی در یک مرحله جونیور را به استات اویل معرفی کرد که تمایل داشت راجع به تجارت در ایران اطلاعاتی بدهد و چهار یا پنج بار ملاقات با آقای جونیور داشتم.

۲. بر این باور بودیم که جونیور مذاکراتی با وزیر نفت وقت و سایر افراد با نفوذ دارد.

۳. جونیور حداقل دو بار از ما درخواست نمود با عباس یزدان پناه وارد قرارداد مشاوره شویم و در هنگام امضای قرارداد دلالی (مشاوره بین عباس یزدان پناه یزدی و پدرسون) جونیور درهتلی در لندن حضور داشت.

۴. جونیور در مذاکرات اعلام نمود که شرکت توتال ۶۰ میلیون دلار بابت حق موفقیت در پارس جنوبی پرداخت نمود و سؤال کرد که آیا استات اویل حاضر به پرداخت حق موفقیت است؟ پیشنهاد حق مشاوره ۵۰ میلیون دلارآقای جونیور به ۱۵/۲ میلیون دلار ختم شد و تقاضای پرداخت (عقد قرارداد) با شرکت هورتن (تحت مالکیت عباس یزدان پناه) توسط جونیور مطرح شد.

۵. امضای قرارداد در هتلی در لندن انجام شد، افرادی همچون هوبارد، عباس یزدان پناه و جونیور در لندن و هنگام امضای قرارداد حضور داشتند.

۶. هدف از ده ساله بودن قرارداد دلالی این بود که اگر در ایران نظام تغییر کرد قرارداد باقی بماند. ظاهراً جونیور پیام احتمال تغییر نظام را مطرح کرده بودند.

۷. استات اویل توانست با افراد و مؤسساتی نظیر نفت و گاز پارس، پتروپارس، شرکت ملی نفت ایران، دستگاه های بالادستی، میان دستی و پائین دستی، وزیر نفت، هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و وزارت خارجه که ارتباط با آنها مهم بود از طریق جونیور تماس برقرار نماید.

۸. نقش جونیور در قرارداد (دلالی) مثل گوهر در تاج بود. او اطلاعات خوبی از مسائل سیاسی و صنعت نفت داشت، لیکن مستقیماً و آشکار در امور اعمال نفوذ نمی نمود.

۹. اولین پرداخت ۲۰۰ هزار دلار چند هفته بعد از امضای قرارداد و صورتحساب بعدی ۵ میلیون دلار آمریکا در اوایل سال ۲۰۰۳ میلادی رسید که به همراه گزارش محرمانه در مورد مصرف و منافع گاز در ایران بود. گزارش، نتیجه خواسته قبلی از جونیور بود.

۱۰. گزارش و صورتحساب از شرکت هورتن با مسؤولیت محدود (شرکت یزدان پناه) صادر شده بود. یکی از همکاران عباس یزدان پناه در لندن مکاتبات مربوط به پرداخت را انجام می داد.

۱۱. دلیلی که ما با جونیور قرارداد بستیم این بود که حدود دو سال و نیم قبل (از سال ۲۰۰۱) در یک جلسه سخنرانی که پتروفاینانس ترتیب داده بود کاملاً مشخص شد که نزدیکان جونیور در ایران تجارت نفت را کنترل می کنند، آنها قدرت دارند؛ آنها همه چیز را کنترل می کنند اما هویدا نیست.

۱۲. از آنجایی که تعداد زیادی افراد قصد کمک به ما را داشتند بنابراین سعی کردیم کشف کنیم، آیا جونیور می تواند به ما کمک کند؟ به او دسترسی پیدا کردیم و کمک کرد وزیر وقت نفت و مقامات کلیدی به نروژ بیایند.

۱۳. جونیور رایزن خوبی بود و با توجه به (جو) مخالفت با او می بایستی احتیاط پیرامون ملاقاتها اعمال می شد تا آنها افشا نشوند.

۱۴. او (جونیور) یک فرد واسطه بنام س. ف. (مسؤول دفترش) را به کار می گیرد تا ترتیب ملاقاتها را بدهد. مطابق مذاکرات ماهیانه یکهزار و پانصد دلار بمدت یکسال به رابط پرداخت می شد.

۱۵. تری آدامز (جاسوس انگلستان و مشاور نفتی علی اف) در ابتدا درگیر بود و او را ملاقات کردم.

۱۶. پیشنهاد حق موفقیت SUCCESS FEE توسط جونیور مطرح شد ولی من با مشاوره موافق بودم.

۱۷. پیشنهاد جونیور میزان پنج درصد از قرارداد پیشنهادی به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار، یعنی پانزده میلیون دلار بود.

۱۸. عباس می گفت کسی که مشاور است و پرداخت را دریافت می کند جونیور است.

۱۹. شخصی که تحت عنوان MR-IN-TEHRON فاکس دستور پرداخت را به هورتن و عباس (یزدان پناه) داد، جونیور بود.

ج) اقدامات مراجع قضائی نروژ در سال ۲۰۰۳

با این که در ایران همچنان با یک طرف ماجرای فساد نفتی برخورد نشده است؛ مناسب است به بخشهایی از رای صادره و ابلاغی دادستان عمومی نروژ (KOKRIM) خطاب به شرکت استات اویل (شماره ۵۱۴/۰۳ تاریخ ۲۵ سپتامبر) توجه شود:

۱. گردش کار

* اول ژوئن ۲۰۰۲ استات اویل، موافقتنامه مشاوره با سرمایه گذاری هورتن که در جزایر ترک و کایسوز به ثبت رسیده است منعقد می نماید.

* استات اویل متعهد به پرداخت ۱۵/۲ میلیون دلار ظرف مدت پانزده سال می شود.

* تا ژانویه ۲۰۰۳ استات اویل مبلغ ۵/۲ میلیون دلار پرداخت نمود.

* هورتن دارای دفتر به آدرس لندن و به نمایندگی عباس یزدان پناه است. به گونه ای که جونیور شرکت را کنترل می نماید و یا شریک بالفعل قرارداد فوق است.

* رسیدگی ها نشان می دهد جلسات متعددی بین جونیور و کارکنان استات اویل در قبل و بعد از تفاهم نامه در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ در جهت مسؤولیت فازهای ۸-۷-۶ برقرار شده است.

* اطلاعات جمع آوری شده در مراحل رسیدگی، ارتباط آقای جونیور (فرزند یک مقام اجرایی سابق) را با هورتن به دلیل حضور وی در لندن در زمان و محل امضای قرارداد با هورتن مشخص می کند (اگر چه نام وی در قرارداد مشاوره نبوده و هیچگونه ارتباط رسمی با هورتن مشهود نیست)

* در همان زمان که جونیور به عنوان یکی از مدیران شرکت ملی نفت ایران همکاری می نموده، استات اویل اقدام به عقد قرارداد، با جمع حق الزحمه ۱۵/۲ میلیون دلار آمریکا به منظور نفوذ در خدمات عمومی با نتیجه اعطای یک یا دو مسؤولیت عملیاتی توسط NIOC نمود.

* تصمیم اعطای چنین مسؤولیت های عملیاتی ـ یعنی اقدام رسمی در اکتبر ۲۰۰۲ ـ بر اساس واگذاری مسؤولیت عملیات مجتمع گازی پارس جنوبی فازهای ۸-۷-۶ در ایران است.

* در خاتمه آمده است که به نظر می رسد مدیریت استات اویل موضوع احتمال وجود فساد در توافق با هورتن را مدنظر قرارداده، بیانیه رئیس قبلی اجرائی استات اویل به تاریخ دهم سپتامبر ۲۰۰۳ در یکی از روزنامه های بازرگانی، راهبرد این موضوع است.

ضمناً در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۰۳ نامه Lso-mto-۵۱۴/۰۳ خطاب به مقامات ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران (وزیر وقت نفت آقای زنگنه و وزارت امور خارجه) ارسال می شود و تقاضای مساعدت قانونی در ارتباط با سیر بررسی کیفری استات اویل و دیگران به منظور تشخیص هدایت و نقش آقای جونیور توسط رئیس دادستان عمومی نروژ مطرح می شود که اقدامی در ایران انجام نمی شود.

۲. گردش وجوه:

کل واریزی به حساب شرکت دیلینجر ۵.۲۰۰.۰۰۰ دلار آمریکا متعلق به عباس یزدان پناه یزدی به جای هورتن (فساد در درون استات اویل) است.

شرحمبلغتاریخ پرداخت
انتقالی به حساب عباس یزدان پناه یزدی۴۰۰.۰۰۰ دلار 
انتقالی به حساب م. ی.۱۲۰.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۱/۲۹
انتقالی به شعبه یک شرکت خارجی۵۷۰.۰۰۰ دلار 
انتقالی و پولشوئی و تقسیم به حساب م. ی.۳۵۰.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۲/۲۰
انتقال به ایران به بانک ت ۱۸۵۰.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۳/۶
انتقال به ایران به بانک ت ۲ آقای رضا. پ.۵۴۴.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۶/۱۷
انتقال به شرکت ایرانی پ. به سفارش جونیور۶۰.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۷/۱
واریز به حساب دیگر عباس یزدان پناه یزدی۱۹۹.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۷/۲
واریز به کارت اعتباری جونیور در اروپا۱.۰۵۸.۰۰۰ دلار۲۰۰۳/۷/۱
انتقال به حساب اکبر ص. از نزدیکان جونیور۲۰۰.۰۰۰ یورو۲۰۰۳/۷/۳۰


نکته مهم:

متعاقب افشای فساد، بورس نیویورک اقدام به تهیه گزارش فساد در ارتباط با سهام شرکت استات اویل می نماید و این شرکت نیز با امضای نامه تایید فساد و پرداخت حدود ۱۰ میلیون دلار جریمه، پیگیری آن را مختومه می کند.

۳. اقدامات ناقص و جانبدارانه دولت اصلاحات:

۳.۱. براساس گزارش مورخ ۱۳۸۲/۱۰/۲ سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دفتر وقت رئیس جمهور طی یادداشتی خطاب به وزرای وقت نفت و اطلاعات چنین می نویسد:

«آیا رواست که این همه مدت بگذرد و نسبت به ادعائی به این بزرگی (فساد در استات اویل) از سوی دولت و خود ما تعیین تکلیف نشود؟ آیا همین تاخیرها به حق سبب بدبینی ها نمی شود؟ لازم است طی کوتاه ترین مدت ممکن مساله روشن، گزارش امر تهیه تا نسبت به پیگیری اقدام شود.»

۳.۲. وزیر وقت نفت در گزارش فروردین سال ۱۳۸۳ خطاب به رئیس جمهور وقت با فرافکنی و سعی بر حمایت از مجرمین و واقعه استات اویل و همچنین سرپوش نهادن بر مقوله قراردادهای هورتن و سینتف و با به کارگیری کلماتی همچون از خداوند متعال توفیق و... خواهانم اقدام به بستن پرونده های فساد و حمایت از متهمین و مجرمین می نماید.

۳.۳. ترجمه نامه ریچارد هوبارد؛ عامل رابط استات اویل و معاون بین الملل آن شرکت با شرکت های پتروپارس، نفت وگاز پارس، شرکت ملی نفت ایران و خصوصاً سرپل فساد درون استات اویل با سرپل فساد خارج از استات اویل آقای عباس یزدان پناه یزدی و جونیور در اختیار وزیر وقت نفت قرار می گیرد که نامبرده در ادامه تلاش قبلی مبنی بر سرپوش نهادن به فساد، متن را در آبان ۸۲ جهت فردی بنام پ. ارسال می کند.

۳.۴. وزیر وقت نفت ناچاراً طی یادداشتی در آبان ماه ۸۲ خطاب به آقای ط. م. ـ که ظاهراً به دلیل حضور در کمیته بیع متقابل و امضاکننده مصوبه فازهای ۸-۷-۶ نگران وضعیت خود بوده است ـ صریحاً اقرار به نقش روشن آقای جونیور در قرارداد بین شرکت استات اویل و هورتن می نماید ولی با فرافکنی و واگذاری موضوع به وزارت اطلاعات در جهت اهداف سیاسی خود، موضوع را مسکوت نگه می دارد... و آقای ط. م. نیز از پیگیری آن منصرف می شود.

۳.۵. وزارت اطلاعات و وزیر وقت اطلاعات (دولت اصلاحات) نیز با گزارش مبهم و فاقد پایه و اساس اطلاعاتی و علمی موضوع را منتفی اعلام می کنند.

منبع: جهان نیوز

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 486 تاريخ : 11 مرداد 1393 ساعت: 10:19

حادثه‌ای در روز هشتم شوال سال ۱۳۴۴ رخ داد که در آن روز، وهابیت با پشتیبانی نظامی و سیاسی آل سعود، مردم را با زور اسلحه جمع کرده و به سوی بقیع حرکت دادند و هر چه گنبد و ضریح در آن بود ویران کردند.

وهابی‌ها از ترس عواقب کار خود، از تخریب حریم نبوی خودداری کردند؛ اما دایره جنایت آن‌ها به بقیع محدود نشد و هر چه قبر و بارگاه که در مکه، مدینه و اطراف آن‌ها مانند احد وجود داشت را با خاک یکسان کردند.

این جنایت جانسوز در همان مقطع متوقف نشد و آن‌ها در هر فرصتی که یافتند چه در جولانگاه خود یعنی عربستان و چه در بیرون آن مانند عراق و سوریه، این اقدام ددمنشانه خود را تکرار کردند، تخریب بارگاه امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام، تخریب قبور مطهر اصحاب رسول خدا(ص) در سوریه و حتی قبور انبیای الهی در عراق همگی فجایعی هستند که به دست این فرقه صورت پذیرفت.
 

 

 

ناگفته‌هایی از وهابیت به روایت خودشان

به مناسبت هشتم شوال که به روز «یوم الهدم» معروف است، گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام سیدمحمد یزدانی کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) در خصوص ماهیت و نسب وهابیت، پیشگویی پیامبر(ص) از ظهور این فرقه، نقش استعمار در شکل‌گیری آن و زوایای پنهان وهابیت از منظر اهل سنت ترتیب داده‌ایم که بخش نخست آن در ادامه می‌آید:

در بخش نخست گفت‌وگو، این موارد مطرح شده است:

-نسب آل سعود به یهودیان خیبر باز می‌گردد

-سندی که نسب و قبیله آل سعود را مشخص می‌کند

-فرزندان عنزه همان یهودیان خیبر هستند

-چرا به پیروان محمد بن عبدالوهاب، وهابی گفته می‌شود

- پیش‌بینی پیامبر(ص) درباره خوارج آخرالزمان

-توصیف جالب پیامبر(ص) درباره ماهیت وهابیت

-روایت مفتی اعظم شافعی‌ها از نسب محمد بن عبدالوهاب

-«نجد» سرزمین فتنه‌هاست و شاخ شیطان از آن ظهور می‌کند


نسب آل سعود به یهودیان خیبر باز می‌گردد

*با توجه به نقش خاندان آل سعود در شکل‌گیری وهابیت، در ابتدا اشاره‌ای به نسب آل سعود می‌کنید تا سؤال‌های بعدی را بپرسیم؟!

-وهابی‌هایی که امروز به وجود آمدند، به گفته پیامبر همان شاخ شیطان و خوارج زمان هستند و این همان نتیجه‌ای است که علمای اهل سنت به آن رسیده‌اند که پیش‌بینی پیامبر به وقوع پیوسته که این خوارج در قرن دوازدهم به وجود خواهند آمد.

در نسب خاندان آل سعود دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

۱. آن‌ها از قبیله عنزه یهود خیبر هستند.

۲. نسل آن‌ها به ربیعة‌بن مانع می‌رسد.

نکته اول ثابت می‌کند که آل سعود؛ همان آل یهود هستند و نکته دوم ثابت می‌کند که آن‌ها یکی از همان دو شاخی است که پیامبر صلی الله علیه وآله پیش‌بینی کرده است.

در کتاب «تاریخ البلاد العربیه السعودیه»، جزء الاول، الدوله السعودیه الاولی، القسم الاول سیره محمد بن عبدالوهاب ودعوته و سیره محمد بن سعود و حروبه، نویسنده الاستاذ الدکتور منیر العجلانی که کتاب بسیار معتبری است و خود وهابی‌ها وقتی مطلبی می‌نویسند به این کتاب استدلال می‌کنند، درباره نسب آل ‌سعود در صفحه ۶۷ بیان می‌کند:

محمد بن سعود

محمد بن سعود بن محمد بن مقرن بن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعه بن مانع ...

ولکن المؤلفین یجمعون علی أن (مانع) یتحدر من ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان

تمام مؤلفین وهابی اجماع دارند بر اینکه نسل محمد بن سعود در نهایت به ربیعه بن نزار بن معد بن عدنان می‌رسد، ما همین را می‌خواهیم ثابت کنیم، در صفحه بعد:

جاء فی لسان العرب: عنزة قبیلة من العرب ینسب إلیها فیقال العنزی والقبیلة اسمها عنزة و عنزة أبو حی من ربیعة وهو عنزة بن أسد بن ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان

باز در همین صفحه از قائلین به اینکه آل سعود به عنزه بن اسد می‌رسد، صحبت می‌کند:

حمد بن ابراهیم الحقیل مؤلف کتاب (زهر الآداب فی معرفة الأنساب ومفاخر العرب) الذی یقول ومن ربیعة الهازم وهم عنزة بن أسد بن ربیعة

ومن عنزة بعض العشائرالمحتضرة أهمها الإبطال المجالدون و الأئمة المجاهدون الملوک العظام السادة الکرام: آل سعود

جزء قبیله عنزه بعضی از عشائری که مهمترین آن‌ها، مجاهدین آن‌ها و بزرگان آن‌ها آل سعود هستند، در اینجا تصریح می‌کند که آل سعود از قبیله عنزه بن اسد بن ربیعه است.

امین سعید نویسنده کتاب تاریخ دولت سعودی که خودش از وهابی‌ها است .ایشان هم تصریح می کند شیخ مانع المریدی العنیزی مؤسس خاندان سعود است او از بزرگان قبیله عنزه بن اسد است،(۱) همچنین مؤلف کتاب احساء می‌گوید: نسب آل سعود به عنزه بن اسد می‌رسد.(۲) جالب است که از انگلیسی‌ها هم نقل می‌کند که آن‌ها هم می‌گفتند که شما از قبیله عنزه هستید و ما شما را دوست داریم، انگلیسی‌ها در کتاب‌های خود تصریح دارند که آل سعود از نسل عنزه است.

باز در صفحه بعد مطلب جالب دیگری را می‌گوید: بسیاری از بزرگان آل سعود اگر از آن‌ها سؤال شود که نسب شما از چه قبیله‌ای است جواب می‌دهند که از قبیله عنزه هستیم.(۳)

بعد از آن، سخن ملوک الریحانی را از کتاب ملوک العرب می‌گوید: عمارات و رولا دو طائفه از قبیله عنزه هستند که در نجد زندگی می‌کنند و خصوصاً در قصیم می‌نشینند و بزرگان آن‌ها بنی هذال و بنی شعلان هستند(۴)، این بنی شعلان پسر عموهای آل سعود و از رعیت آن‌ها هستند(۵)، ما از ملک عبدالعزیز می‌شنیدیم که این بنی شعلان پسر عموهای ما و این بنوشعلان هم از عنزه هستند.(۶)

سندی که نسب و قبیله آل سعود را مشخص می‌کند/ فرزندان عنزه همان یهودیان خیبر هستند

*علت اینکه این قدر اصرار دارند که بگویند از قبیله از عنزه هستند، چیست؟

-به خاطر اینکه بسیاری از علما اهل سنت تلاش می‌کردند که ثابت کنند که آل‌سعود از قبیله بنی‌حنیفه هستند، قبیله مسیلمه کذاب! تلاش می‌کردند ثابت کنند که این‌ها از سرزمین مسیلمه کذاب ظهور کردند و از نسل مسیلمه کذاب هستند و می‌خواهند اسلام را از بین ببرند.

آل‌سعود به خاطر رد کردن این قضیه، ادعا کردند که ما از آن قبیله نیستیم و از قبیله عنزه هستیم، اصرار دارند که ما از قبیله عنزه هستیم.

به هر حال ، هر کدام که باشد لکه ننگی است برای جریان وهابی‌گری؛ چه از قبیله یهود خیبر باشند؛ چه از نسل مسلیمه کذاب که ادعای نبوت داشت و آن همه جنایت کرد.

در کتاب «عنوان المجد فی تاریخ النجد» یکی از کتاب‌های تاریخی که خود وهابی‌ها نوشتند و از معتبرترین کتاب‌های آن‌ها است، نویسنده این کتاب شیخ عثمان بن عبدالله بن بشر عبدالرحمن بن عبداللطیف بن عبدالله آل شیخ که از نوادگان محمد بن عبدالوهاب است، در جلد اول، صفحه ۹۹، وفات محمد بن سعود در پاورقی این صفحه می‌گوید:

فنقول هو محمد بن سعود بن محمد بن مقرن بن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعة بن مانع بن ربیعة بن مرید من رؤساء قبیلة عنزة بن اسد بن ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان

با این مطلب، فاتحه آن‌ها را می‌خواند، کسی که از نوادگان محمد بن عبدالوهاب است! می‌گوید: آل سعود از قبیله عنزه بن اسد بن ربیعه از قبیله نزار هستند که در عدنان به نسل پیامبر متصل می‌شود!

باز در کتاب تاریخ نجد، نویسنده سیدمحمود الشکری الآلوسی پسر این آلوسی معروف تصریح می‌کند که آل سعود از قبیله عنزه هستند، در قسمت شرح حال آقای بن فیصل ترکی:

عبدالله بن فیصل بن الترکی بن عبد الله بن سعود بن عبد العزیز بن محمد بن سعود بن مقرن بن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعة بن مانع بن المریدی العنیزی و هو من مشایخ العنیزة

همچنین در کتاب تاریخ الملک سعود الوثیقه والحقیقه، الجزء الاول که در اینترنت نبود و در کتابخانه آن را پیدا کردم و از آن عکس گرفتم، در اینجا که به بحث ملک‌سعود می‌رسد، می‌گوید که این ها از قبیله عنزه هستند. پس تا اینجا ثابت شد که آل سعود به قبیله عنزه بن اسد می‌رسد.

*خب! در این قسمت درباره قبیله عنزه بن اسد توضیح می‌دهید که چه قبیله‌ای بودند؟!

-کتاب المختصر فی اخبار البشر معروف به تاریخ أبی الفداء از مشهورترین کتاب‌های تاریخی اهل سنت است، نویسنده عماد الدین بن اسماعیل أبی الفداء، جلد اول، چاپ دار المعرفه بیروت، صفحه ۱۰۵ نقل می‌کند: «و اما عنزة بن اسد بن ربیعة المذکور فمنه بنو عنزة وهم أهل خیبر».

عنزه بن اسد بن ربیعه فرزندان عنزه هستند و آن‌ها همان یهود خیبر هستند، همان‌هایی که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) با شمشیر خود آن‌ها را از پای در آورد.

مدرک بعدی که ثابت می‌کند بنی عنزه همان یهودیان خیبر هستند، کتاب صبح الأعشی، الجزء الرابع، صفحه ۲۹۰ است، آنجایی که در مورد خیبر بحث می‌کند و می گوید که ساکنان خیبر چه کسانی بودند: «و هی بلدة بنی عنزه من الیهود»

در کتاب عمده القاری فی شرح صحیح بخاری، نویسنده الإمام العلامه بدرالدین أبی محمد محمود بن احمد العینی، متوفی ۸۵۵ هجری، چاپ دارالکتاب العلمیه بیروت، جلد ۱۱، صفحه ۳۳۰: خیبر همان شهر بنی عنزه است که از موقعیت جغرافیایی آن را بیان می‌کند و خیبر قلعه یهودیان بود که آن‌ها ساخته بودند و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) آن را فتح کرد.(۷)

مدارک زیاد است، ولی ما تا اینجا ثابت کردیم که آل سعود همان آل یهود هستند، چون این‌ها نسل اندر نسل به یهودیان ساکن خیبر می‌رسند که با پیامبر(ص) در جنگ‌های مختلف شدیداً دشمنی کردند و بالاخره این قلعه توسط امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) فتح شد، اگر این‌ها تا این اندازه با امیرالمؤمنین(ع) دشمنی و جسارت می‌کنند، دلیلش همان است که قلعه خیبر به دست آن حضرت فتح شد و این‌ها ناراحت هستند و کینه ایشان را به دل دارند.

اگر امروز یهودی‌ها و آل سعود در یک جبهه هستند، به همین دلیل است که آل سعود از یهودیان خیبر به شمار می‌رود.

چرا به پیروان محمد بن عبدالوهاب، وهابی گفته می‌شود/ پیش‌بینی پیامبر(ص) درباره خوارج آخرالزمان

*محمد بن عبدالوهاب بنیان‌گذار وهابیت است، نسب او به چه قبیله‌ای باز می‌گردد؟

-کتاب «تاریخ البلاد العربیه السعودیه»، نویسنده الاستاذ الدکتور منیر العجلانی، القسم الاول که سیره محمد بن عبدالوهاب ودعوته وسیره محمد بن سعود و حروبه، صفحه ۱۷۶ مفصل بحث می‌کند که نسب شیخ به چه چیزی می‌رسد و می‌گوید: خانواده محمد بن عبدالوهاب معروف به خانواده آل مشرف بودند، در زمان خودشان به این نام مشهور بودند و محمد بن عبدالوهاب بن سلیمان بن علی بن محمد بن احمد بن راشد بن برید بن محمد بن برید بن مشرف، به خاطر اینکه جد بزرگ این‌ها مشرف بوده، معروف به آل مشرف بودند.

از طرفی دیگر جد بزرگتر این‌ها آقای وهیب بوده و خانواده آن‌ها معروف به خانواده الوهبه بودند، این هم از نکات مهم است که اگر به این‌ها «وهابی» می‌گویند از نام محمد بن عبدالوهاب گرفته نشده؛ بلکه به دلیل این است که این‌ها از خانواده وهبه هستند.

نسل این‌ها به شخصی به نام مشرف بن عمربن معضاد بن ریس بن زاخر بن محمد بن علوی بن وهیب می‌رسد و در نتیجه این‌ها معروف به خانواده وهبه شدند.به همین دلیل وقتی شخصی از این خانواده آمد و مشهور شد به پیروانش وهابی گفتند، نه به دلیل پدرش عبدالوهاب! بلکه به خاطر اینکه از خانواده وهبه بودند.

در صفحه بعد می‌گوید: خانواده وهبه به قبیله زید بن منات بن تمیم می‌رسد، پس خانواده وهبه به قبیله بنی تمیم می‌رسند. در ادامه روایتی را از منابع اهل سنت می‌خوانیم که بر اساس آن پیامبر(ص) پیش‌بینی می‌کند که شخصی از قبیله بنی تمیم می‌آید و خوارج آخر الزمان را تشکیل می‌دهند.

در همین صفحه تفاوت نسب رسول خدا(ص) را با محمد بن عبدالوهاب می‌گوید: تمام نسب شناسان اجماع دارند که نسل قبیله تمیم که محمد بن عبدالوهاب نیز از این قبیله است، در نهایت نسلش به الیاس بن مضر می‌رسد.(۸)

در کتاب منهج الامام محمد بن عبدالوهاب فی مسأله تکفیر که یک رساله جامعی است، توسط پرفسور ناصر بن عبدالکریم العقل نوشته شده که چاپ ریاض عربستان سعودی است، دقیقاً همان چیزهایی را که مد نظر ماست در نسب محمد بن عبد الوهاب مطرح می‌کند.

باز در کتاب الشیخ الامام محمد بن عبدالوهاب، نویسنده دکتر آمنه محمد نصیر، چاپ دار الشروق در صفحه ۲۶، در قسمت شرح حال محمد بن عبدالوهاب همان نسب را می‌آورد که آل مشرف و وهیب و تمیم است، در صفحه بعد ادامه آن را می‌گوید: الیاس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان می‌رسد.

بنابراین تا اینجا ثابت شد که نسل آل سعود به قبیله ربیعه می‌رسد و نسل محمد بن عبدالوهاب به قبیله مضر می‌رسد.

توصیف جالب پیامبر(ص) درباره ماهیت وهابیت

* به نسب و عقبه دو بازوی وهابیت اشاره شد، پیامبر اکرم(ص) درباره ظهور وهابیت چه پیشگویی کردند؟!

-روایتی از رسول خدا(ص) در صحیح بخاری می‌خوانم که شاخ شیطان از هم پیمانی دو قبیله ربیعه و مضر به وجود می‌آید:

روایت ۳۳۰۲ از صحیح بخاری: ایمان در یمن است (منظورش اویس قرن است یا سید یمانی نمی‌دانیم) و سنگ‌دلی در دو قبیله ربیعه و مضر است و شاخ شیطان هم از این دو قبیله به وجود می‌آید.(۹)

در جای دیگری از بخاری همین روایت آمده، روایت ۴۳۸۷ که پیامبر(ص) می‌فرماید: حیث یطلع قرنا الشیطان ربیعة و مضر.

باز در کتاب الطلاق، باب اللعان، روایت ۵۳۰۳ همین روایت آمده است: حیث یطلع قرنا الشیطان ربیعة و مضر.

از کتاب مختصر صحیح بخاری، نوشته محمد بن اسماعیل بخاری، مترجم عبدالقادر ترشابی، روایت ۱۳۸۰ آمده است: از ابومسعود، عقبه بن عمرو روایت است که رسول خدا(ص) با دستش به سوی یمن اشاره کرد و فرمود: ایمان از اینجا، از یمن است، آگاه باشید که قساوت و سخت‌دلی در میان کشاورزان است که به دنبال شترانند و شاخ‌های شیطان از میان قبیله ربیعه و مضر بیرون می‌آید.(از طرف مشرق که این دو قبیله در آن طرف سکونت داشتند) این قسمت را خودش اضافه کرده است.

در کتاب عمده القاری شرح صحیح بخاری، چاپ دارالکتب العلمیه بیروت، صفحه ۲۶۴ درباره منظور پیامبر(ص) از شاخ شیطان می‌نویسد: مراد پیامبر(ص) این است که در این سمت مشرق شیطان بسیار مسلط خواهد شد و کفر را به شدت رواج خواهد داد، آقای عینی در تفسیر القاری به این مسأله اشاره می‌کند که منظور سرزمین نجد است؛ همان سرزمینی که محمد بن عبدالوهاب از آن خارج می‌شود.

نتیجه این شد که محمد بن عبدالوهاب از قبیله مضر و محمد بن سعود از قبیله ربیعه بود و پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: دو شاخ شیطان از همپیمانی دو قبیله ربیعه و مضر به وجود می‌آید و می‌بینیم که واقعاً سخن آن حضرت تحقق پیدا می‌کند و وهابیت شاخ شیطانی است که از هم پیمانی این دو قبیله به وجود آمد، مصیبتی که دامنگیر همه مسلمانان شده است

تمام مطالبی هم که خواندیم درباره نسب محمد بن عبد الوهاب و محمد بن سعود از کتاب‌های خود وهابی‌ها بود.

باز یک ویژگی دیگر در نسب محمد بن عبدالوهاب گفتیم که از قبیله «تیم» بوده و همه اجماع دارند قبیله تیم از نسل الیاس بن مضر هستند، این مطلب از کتاب تاریخ البلاد العربیه السعودیه، نویسنده الاستاذ الدکتور منیر العجلانی گفته شد.

روایت دیگری در صحیح بخاری است که پیامبر اسلام(ص) پیش‌بینی می‌کند در مورد یکی از بزرگان تیم که شاخ شیطان از نسل او به وجود می‌آید:

صحیح بخاری، روایت ۳۳۴۴: داستانی است که پیامبر(ص) بعد از یکی از جنگ‌ها غنائم را بین چهار قبیله تقسیم کرد و به خیلی‌ها نداد، چون این چهار قبیله تازه مسلمان شده بودند و شخصی آمد و به ایشان اعتراض کرد و به ایشان گفت: ای پیامبر! از خدا بترس! در روایت دیگر دارد که گفت عدالت را رعایت کن(۱۰)

پیامبر(ص) ناراحت می‌شوند، شخصی می‌خواهد او را بکشد و پیامبر(ص) می فرماید: لازم نیست که او را بکشید.

سپس پیامبر می‌فرماید: از نسل این مرد قومی به وجود می‌آید که قرآن زیاد می‌خوانند، ولی این قرآن از حنجره‌های این‌ها بالاتر نمی‌رود، یعنی مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد، از دین همان طور خارج می‌شوند که تیر از کمانش خارج می‌شود و دیگر بر نمی‌گردد، مسلمان‌ها را می‌کشند و کفار را رها می‌کنند.(۱۱) این پیش‌بینی رسول خدا صلی الله علیه وآله به روشنی درباره وهابیت محقق شده است. اکنون می‌بینید که وهابی‌ها با آمریکا و کشورهای کفر دوست هستند و همه زندگی آن‌ها در این کشورهاست، اما مسلمان‌ها را می‌کشند.

بعد پیامبر(ص) یک توصیه می‌کند: «لئن أنا أدرکتهم لأقتلنهم قتل عاد»، اگر من آن‌ها را درک کنم و دستم به آن‌ها برسد، آن‌ها را می‌کشم، همان طور که خداوند قوم عاد را کشت.

باز در روایت ۷۴۳۲ همین روایت را می‌آورد: إن من ضئضیء هذا قوما یقرؤون القرآن لا یجاوز حناجرهم یمرقون من الاسلام مروق السهم من الرمیة یقتلون أهل الاسلام و یدعون اهل الاوثان لئن أدرکتهم لأقتلنهم قتل عاد.

در روایت ۳۶۱۰ اسم این شخص آمده: بینما نحن عند رسول الله(ص) و هو یقسم قسما إذ أتاه ذو الخویصرة وهو رجل من بنی تمیم.

اینکه ذو الخویصره چه کسی است مشخص نیست که اسم اصلی این آقا چه بوده و این صفت است، مهم این است که این شخص از قبیله بنی تمیم است و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پیش‌بینی می‌کند که از نسل او قومی به وجود می‌آید که قرآن می‌خوانند، ولی از حنجره‌های آن‌ها بالاتر نمی‌رود(صفتی که خوارج هم داشتند) این‌ها مسلمان‌ها را می‌کشند و کفار را رها کردند، توجه دارید که محمد بن عبدالوهاب به قبیله تیم می‌رسد.

روایت مفتی اعظم شافعی‌ها از نسب محمد بن عبدالوهاب

در کتاب الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه، تألیف السید احمد بن سید زینی الدحلان از بزرگان اهل سنت است که بین حکومت دوم و سوم وهابیت زندگی می‌کرده و مفتی اعظم شافعی‌ها در مکه بوده است، در صفحه ۱۳۰ روایتی نقل می‌کند:

و أصرح من ذلک أن هذا المغرور محمد بن عبد الوهاب من تمیم ، فیحتمل أنه من عقب ذی الخویصرة التمیمی الذی جاء فی حدیث البخاری عن أبی سعید الخدری أن النبی(ص): إن من ضئضئ هذا (او فی عقب هذا) قوما یقرؤون القرآن لا یجاوز حناجرهم یمرقون من الدین کما یمرق السهم من الرمیة یقتلون اهل الاسلام و یدعون اهل الاوثان لئن أدرکتهم لاقتلنهم قتل عاد؛ صریح‌تر از این، این مطلب است که این مغرور یعنی محمد بن عبدالوهاب از قبیله تمیم است؛ پس احتمال دارد که از نسل ذو الخویصره تمیمی باشد که در روایت صحیح بخاری از ابوسعید خدری آمده است که پیامبر(ص) فرمود: از نسل او قومی خواهد آمد که قرآن زیاد می‌خوانند، اما از حنجره آنان بالا نمی‌رود، از دین خارج می‌شوند، همان طوری که تیر از کمان خارج می‌شوند؛ مسلمانان را می‌کشند؛ اما بت‌پرستان را رها می‌کنند؛ اگر من آن‌ها را درک کنم؛ همانند قوم عاد آن‌ها را خواهم کشت.

ایشان هم از بزرگان اهل سنت است که به این روایت استدلال می‌کند محمد بن عبدالوهاب از نسل تمیم است و پیامبر(ص) پیش‌بینی کرده که از این نسل شخصی به وجود می‌آید که خصوصیات خوارج را دارند و این محمد بن عبدالوهاب همان به وجود آورنده این گروه است.

یکی از پیش‌بینی‌های پیامبر(ص) در باره خروج وهابیت، این است که خوارج آخرالزمان ویژگی اصلی آن‌ها این است که آن‌ها سرشان را همیشه می‌تراشند و ریش خود را بلند می‌گذارند و سبیلشان را کوتاه می‌کنند و لباسشان کوتاه است.

روایت هم در کتاب های این‌ها است که ما روایت سر تراشیده را نشان می‌دهیم که علمای اهل سنت به آن استدلال کرده‌اند:

کتاب رفع الغاشیه عن المجاز و التأویل و حدیث الجاریه، نویسنده آقای نضال بن ابراهیم آله رشی یکی از علما بزرگ اهل سنت است که کتابی علیه وهابیت نوشته است،‌ وی در صفحه ۱۵ کتابش می‌گوید: و قوله: سیماهم التحلیق، پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید که یکی از ویژگی‌های خوارج این است که سرهای خود را می‌تراشند. خوارج زمان ما همگی این کار را انجام می دهند و سرهای خود را می‌تراشند و مسلمان‌ها را می‌کشند، آن‌ها از نجد خارج شده‌اند و خون مسلمان‌ها را حلال می‌دانند و اموالشان را جایز می‌دانند.

کانوا یأمرون کل من یتبعهم أن یحلق رأسه حتی النساء، به تمام پیروانشان دستور می‌دهند که سرهای خود را بتراشند حتی به زن‌ها! این مطلب را یکی از علمای اهل سنت نقل کرده است .

کتاب بعدی که این مطلب را نقل کرده است، کتاب الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه، نویسنده السیداحمد بن السید زینی الدحلان در صفحه ۱۲۶ آمده است: و قوله(ص): یخرج الناس من المشرق یقرؤون القرآن لایجاوز تراقیهم کما قطع قرن نشأ قرن حتی یکون آخرهم مع المسیح الدجال و فی قوله(ص): سیماهم التحلیق تنصیص عن هؤلاء القوم الخارجین من المشرق، اینکه پیامبر(ص) فرمود که ویژگی آن‌ها سر تراشیده است؛ تصریح بر همین قومی از که از شرق خارج شده‌اند.

التابعین لابن عبد الوهاب فیما ابتدعه، لأنهم کانوا یأمرون من اتبعهم أن یحلق رأسه، و این همان پیروان محمد بن عبدالوهاب هستند که به همه آن‌ها دستور می‌داد که سرهای خود را بتراشند و آن‌ها هم این کار را انجام می‌دادند.

بعد مطلبی از سیدعبدالرحمن الاهدل مفتی اهل سنت زبید نقل می‌کند که او گفته: لازم نیست که ما کتابی در رد محمد بن عبدالوهاب بنویسیم، بلکه همین روایت رسول خدا(ص) در رد او کافی است که فرمودند: ویژگی ظاهری آن‌ها تراشیدن سر است.(۱۲)

«نجد» سرزمین فتنه‌هاست و شاخ شیطان از آن ظهور می‌کند

ممکن است بگویند که اهل سنت دروغ می‌گویند، محمد بن عبدالوهاب این حرف‌ها را نزده، در کجا گفته است، من از کتاب خود محمد بن عبدالوهاب این مطلب را بیان می‌کنم: کتاب الجواهر المضیه، نویسنده محمد بن عبدالوهاب چاپ المنار مصر است و به دستور مطبوعات صاحب الجلاله السعودیه و محیی السنه المحمدیه الامام عبد العزیز آل سعود چاپ شده است (۱۳):

سؤال پنجم از تراشیدن موی سر مطالبی را بیان می کند تا جایی که: اگر کسی سرش را نتراشید، او تعزیر نمی‌شود و مالش گرفته نمی‌شود، اما کسی که سرش را نمی‌تراشد باید نهی شود، ترک کردن تراشیدن سر حرام نیست، اما چون ولی امر دستور داده باید سر تراشیده شود، برای اینکه تراشیدن سر نزد ما وهابی‌ها عادت است و ترک نمی‌کند آن را کسی مگر سفهاء. پس تراشیدن موی سر برای وهابی‌ها واجب است. (۱۴)

روایتی دیگر درباره پیشگویی پیامبر(ص) در کتاب صحیح بخاری، نویسنده محمد بن اسماعیل بخاری، چاپ دار ابن کثیر در سال ۱۴۲۳ هجری، ۲۰۰۲م، صفحه ۲۵۲ روایت ۱۰۳۷ از پسر عمر نقل می‌کند:

پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: خدایا شام و یمن را مبارک گردان، شخصی که اهل نجد بوده، می‌گوید پس نجد چه شد؟ فرمودند: آنجا سرزمین آرامش نیست، سرزمین فتنه‌هاست و شاخ شیطان از آن ظهور می‌کند.(۱۵)

روایت بعدی صفحه ۱۷۵۵ کتاب الفتن، باب ۱۶، باب قول النبی(ص) الفتنه من قبل المشرق، روایت ۷۰۹۳ از ابن عمر که از پیامبر(ص) شنید که به طرف مشرق اشاره می‌کرد و می‌فرمود: بدانید که فتنه در اینجاست و شاخ شیطان از اینجا طلوع می‌کند.(۱۶)

روایت دیگری در صحیح مسلم، چاپ دارالطیبه ریاض عربستان سعودی، در صفحه ۴۷۴، کتاب الزکاه باب ۴۸، باب التحریض علی قتل الخوارج: روایتی از سوید بن غفله نقل می‌کند که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) فرمودند که از رسول خدا (ص) نقل کردند: شنیدم از رسول خدا(ص) که فرمودند: در آخرالزمان قومی خروج می‌کنند که (از نظر رشد عقلی) بچه سال هستند، سفیه و بی‌عقل هستند، حرف‌های خوب می‌زنند از سنت پیامبر(ص) می‌گویند، قرآن هم می‌خوانند، اما قرآن از حنجره‌های آن‌ها بالاتر نمی‌رود، این‌ها از دین خارج می‌شوند، همان گونه که تیر از کمان خارج می‌شود، به آن‌ها که رسیدی، بکش، زیرا هر کس از آن‌ها را بکشد خداوند در قیامت به او پاداش می‌دهد.(۱۷)

این دستور رسول خدا (ص) است، این روایت دقیقاً بر وهابیت تطبیق می‌کند، وهابیتی که طبق گفته شمس‌الدین ذهبی پیروان ابن تیمیه همه آدم‌هایی هستند که از نظر عقلی، کم عقل هستند.




*پی‌نوشت‌ها:

۱-أمین سعید الذی یقول فی کتابه تاریخ الدولة السعودیة یعد الشیخ مانع المریدی العنیزی المؤسس البیت السعودی و هو فی الاصل من شیوخ قبیلة عنزة بن اسد

۲-مؤلف تاریخ الإحساء الذی یقول إن نسب آل سعود یتصل إلی عنزة بن اسد

۳-و کثیر من أمراء آل سعود إذا سألتهم عن نسبهم القبلی أجابوک أنهم من عنزة

۴-أما العمارات و الرولا فهما أخذان من أفخاذ عنزة و کانوا یسکنون نجدا

۵-و بنو الشعلان هم أبناء عم آل سعود و من رعایاهم

۶-کثیرا ما سمعت السلطان یقول هم رعایا آبائنا و أجدادنا بل هم أبناء عمنا

۷-قوله بخیبر: و هو بلدة عنزة فی جهة الشمال و الشروق عن المدینة علی نحو ست مراحل و خیبر بلغة الیهود حصن.

۸-و سواء أکانت هذه السلسلة کاملة الحلقات ، أم لم تکن کاملة فإن النسابین مجمعون علی بنی تمیم من ذریة «الیاس بن مضر»

۹-اشار رسول الله (ص) بیده نحو الیمن فقال : الإیمان یمان هاهنا ، ألا أن القسوة و غلظ القلوب فی الفدادین عند اصول أذناب الإبل حیث یطلع قرنا الشیطان فی ربیعة و مضر

۱۰-فأقبل رجل غائر العینین مشرف الوجنتین ناتی ء الجبین کث اللحیة محلوق فقال : اتق الله یا محمد.

۱۱-إن من ضئضی هذا ـ او فی عقب هذا ـ قوم یقرؤون القرآن لا یجاوز حناجرهم ، یمرقون من الدین مروق السهم من الرمیة ، یقتلون اهل الاسلام و یدعون اهل الاوثان

۱۲-لا یحتاج أن یؤلف أحدا تألیفا للرد علی ابن عبد الوهاب بل یکفی فی الرد علیه قوله (ص) سیماهم التحلیق

۱۳-و اما السؤال الخامس عن حلق الشعر الرأس

۱۴-واما تعزیر من لم یحلق و أخذ ماله فلایجوز و ینهی فاعله عن ذلک لان الترک الحلق لیس منهیا عنه و إنما نهی عنه ولی الأمر لان الحلق هو العادة عندنا و لا یترکه إلا السفهاء عندنا

۱۵-اللهم بارک فی شامنا و فی یمننا قال: قالوا وفی نجدنا. قال: قال: هناک الزلازل والفتن وبها یطلع قرن الشیطان.

۱۶-ألا إن الفتنة هاهنا من حیث قرن الشیطان

۱۷-سمعت رسول الله (ص) یقول : سیخرج فی آخر الزمان قوم أحداث الأسنان ، سفهاء الأحلام ، یقولون من خیر البریة ، یقرأون القرآن لا یجاوز حناجرهم ، یمرقون من الدین کما یمرق السهم من الرمیة ، فإذا لقیتموهم فأقتلوهم ، فإن فی قتلهم أجرا لمن قتلهم عند الله یوم القیامة

منبع: فارس

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 369 تاريخ : 15 مرداد 1393 ساعت: 20:2

تفرقه‌افکنان ماهواره‌ای در چنگال دستگاه امنیتی نظام

طی دو سه سال گذشته و با تحولاتی که در جهان اسلام و به خصوص ایجاد موج جدیدی از بیداری اسلامی در بین ملت‌های کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا آغاز شده، ایجاد تفرقه به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف استکبار بین‌المللی و در رأس آن  سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد فرقه‌های تکفیری و جریان‌های مسلح، حمایت تسلیحاتی از آنان به منظور به آشوب کشیدن کشورهای اسلامی و محو کردن رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین دشمن از اذهان مسلمانان مهم‌ترین راهکاری بوده که ظهور جریانی همچون داعش در عراق یکی از نتایج اصلی آن است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی جزو یکی از راهکارهای ثابت برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و با روش‌های گوناگون در مناطق سنی‌نشین تبلیغ می‌شد. اما در طول چند سال اخیر جریان جعلی شیعه‌نمایی با مشخص شدن ناکارآمدی روش‌های قبلی به منظور توسعه بدعت‌های خطرناک در دین قوت گرفته که شبکه‌های ماهواره‌ای تنها بخشی از ثمرات آن بوده است.

*شیعه‌نمایی خطرناک‌تر از تکفیر

روز گذشته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای از توقیف و دستگیری تعدادی از گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای غیرقانونی در چهار استان قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی خبر داد.

در این بیانیه فعالیت اصلی این شبکه‌ها در راستای اهداف برخی سرویس‌های اطلاعاتی و در جهت مخدوش نمودن وحدت و مسائل جهان اسلام با توهین و افترا به مقدسات اسلامی، اهانت به علمای اسلام و اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت ذکر شده است.

اما واقعیت این جریان شیعه‌نما که دستگاه اطلاعاتی کشور را مجبور به مقابله با بازوهای رسانه‌ای آن کرده است، چیست؟

چندی پیش حجت‌الاسلام محمدصادق صالح‌منش استاندار قم در آیین افتتاح ویدیویی بخش زنده مسجد جمکران به شرح دیدار خود با هیئت اعزامی حزب‌الله لبنان پرداخت.

وی با اشاره به این دیدار اینگونه عنوان کرد که سیدحسن نصرالله خواستار کنترل برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای که از قم تغذیه می‌شوند، شدند که به ایجاد اختلاف در بین مسلمانان دامن زده و مشکلاتی را برای شیعیان به بار آورده است.

البته در این میان تغذیه و پخش بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای از قم مطلب تازه‌ای نیست اما اعلام رسمی این نکته از زبان بالاترین مقام دولتی این شهر و نگرانی جدی شخصیتی همچون سیدحسن نصرالله نشان می‌دهد که سیاست تفرقه‌اندازی در بین مسلمانان با شیوه‌ای نو آغاز شده است.

*نگرانی سید حسن نصرالله از قم

در طول چند سال گذشته شبکه‌هایی همچون «مرجعیت»، «فدک»، «سلام»، «رقیه»، «ابوالفضل العباس»، «الزهرا» و «المهدی» فعالیت گسترده‌ای را در فضای بخش شبکه‌های ماهواره‌ای آغاز کرده‌اند گرچه در ابتدا فعالیت این شبکه‌ها به گونه‌ای در راستای تبلیغ شیعیان ارزیابی می‌شد و مخاطبان فراوانی را جذب خود کرد اما بعدها با تبلیغ شنیع‌ترین مسائل با عنوان شعائر حسینی باعث وحشت مردم دنیا از شیعیان شد.

در کنار این چندی پیش با نامگذاری «نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول» به عنوان «هفته برائت» توسط شبکه ماهواره‌ای امام حسین (ع) که توسط بیت یکی از علما اداره می‌شود موجب نگرانی بسیاری از بزرگان شیعه و سنی شد.

نکته جالب اینجاست که مدیر یکی از این شبکه‌ها با اشاره به هزینه‌های پخش و تولید ماهانه خود از رقم 100 هزار دلاری سخن می‌گفت در حالی که حتی یک دقیقه برنامه تحقیقاتی از این شبکه‌ها پخش نمی‌شود و این در حالی است که هزینه احداث و راه‌اندازی چنین شبکه‌هایی به هیچ عنوان مشخص نیست.

*اختلاف بین سنی و شیعه با پول آمریکا

یکی از این شبکه‌ها که مطالب مطرح شده در آن سبب برخورد دادگاه ویژه روحانیت و تضییع شدن آن شد شبکه ماهواره‌ای اهل بیت توسط فردی به نام حسن الهیاری تأسیس شد.

این شبکه در ابتدا با تابلوی حمایت از شیعه فعالیت خود را آغاز کرد اما بعدها چنان توهین‌هایی را علیه اهل سنت آغاز کرد که در نهایت موجب اخراج وی از ایران شد و هم‌اکنون نیز کار خود را در ایالات متحده آمریکا دنبال می‌کند.

تأکید بر برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» به مناسبت مرگ خلیفه دوم که از سوی مراجع به شدت نهی شده و همچنین برگزاری سوگواری‌هایی همچون «محسنیه» و انتساب حمایت دروغین مراجع از این شبکه تنها بخشی از بدعت‌هایی بود که توسط این رسانه انجام شد.

ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، ایجاد فاصله بین شیعیان و مراجع و همچنین حمایت از دولت آمریکا به بهانه‌ آزادی بیان در این کشور تنها بخشی از تلاش این شبکه برای گسترش فاصله بین مذاهب اسلامی بوده است.

هم‌اکنون نیز الهیاری در آمریکا به پخش شبکه ماهواره‌ای خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که مدارک قاطعی در خصوص حمایت آمریکایی‌ها از این شبکه در خصوص بد جلوه دادن شیعه وجود دارد.

*90 هزار دلار هزینه بدون تبلیغات

شبکه «سلام» یکی دیگر از شبکه‌هایی است که با به راه انداختن تشکیلاتی درصدد مقابله با نظام جمهوری اسلامی در قالب حمایت از شیعه است.

محمد هدایتی مدیر این شبکه علاوه بر مقابله مستقیم با نظام جمهوری اسلامی در قالب تشکیلاتی با عنوان جمیعت روحانیون سنتی ایران معاصر از فتنه 88 حمایت کرده و بیانیه‌هایی آتشین در حمایت از آشوبگران پرداخته است.

از سوی دیگر هزینه‌هایی همچون آپلینک و پخش بر روی ماهواره هاتبر ماهانه نزدیک به 90 هزار دلار هزینه دارد در حالی که شبکه «سلام» حتی یک دقیقه هم آگهی پخش نمی‌کند و منابع مالی آن به هیچ عنوان روشن نیست.

در سال‌های اخیر شبکه ماهواره‌ای «سلام» تلاش فراوانی کرد تا قمه‌زنی را به عنوان یکی از سنت‌های اسلامی معرفی کند که این مسئله نیز مورد استقبال دشمنان شیعه قرار گرفته است.

*روحانی شیعه‌نمای انگلیسی

شبکه «فدک» نیز از جمله شبکه‌های دیگری است به ظاهر و با هدف گسترش شیعه به محوریت روحانی‌ شیعه‌نمایی به نام یاسر الحبیب به فعالیت می‌پردازد.

یاسر الحبیب که در سال 1977 در کویت متولد شده است در سن 25 سالگی و تنها 3 سال پس از راه‌اندازی هیئت خدام المهدی به دلیل بیان جملاتی رکیک علیه مقدسات اهل سنت از سوی دولت کویت روانه زندان شد اما پس از مدتی با اعتراض سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا و پس از 3 ماه از زندان آزاد شد.

یاسرالحبیب پس از آزادی از زندان و دریافت پناهندگی از سوی انگلستان حیطه فعالیت‌های خود را به شدت گسترش داد و علاوه بر تشکیل حوزه علمیه امامین عسگریین، شبکه ماهواره‌ای به نام «فدک» تأسیس کرد.

*فتنه‌ای که رهبری در دم از بین بردند

فعالیت این شبکه و توهین‌های فراوان آن به مذاهب اسلامی و به خصوص به عایشه همسر پیامبر سبب شد تا موج وسیعی از فشار علیه شیعیان عرب در کشورهای اسلامی آغاز شود.

یاسرالحبیب جشن گرفتن هلاکت عایشه را ضرورتی دینی عنوان کرد و اقدام او کاملاً علیه شیعیان تمام شده به گونه‌ای که بسیاری از اهل سنت که شیعه شده بودند بار دیگر به مذهب اهل سنت بازگشتند.

کار به آنجا رسید که جمعی از علما و فرهیختگان شیعه منطقه احصا طی استفتائی از مقام معظم رهبری خواستار پاسخ درباره توهین به اصحاب و زنان پیامبر شدند که معظم‌له نیز طی فتوایی آن را حرام عنوان کرد و عملاً آبی بر روی آتش فتنه این شبکه ریخته شد.

*توهین به اهل سنت از کالیفرنیا

نکته جالب درباره اصل و نسب اغلب این شبکه‌ها به یکی از مراجع تقلید ساکن قم می‌رسد که در قالب مؤسسه فرهنگی رسول اکرم (ص) فعالیت می‌کنند.

شبکه «سلام» علی‌رغم اینکه در کالیفرینا به ثبت رسیده است دارای دفاتر رسمی در تهران و مشهد است و شبکه «ابوالفضل العباس» که جزو همین شبکه‌ها محسوب می‌شود با کد 0098 در شبکه‌های ارتباطی شناخته می‌شود.

فعالیت این شبکه‌ها در حالی بود که حتی مقام معظم رهبری نیز از اقدامات این چنینی علیه اهل سنت ابراز ناخرسندی کردند.

*ضربه به وحدت

این اقدام وزارت اطلاعات در مقابله با شبکه‌های فوق را می‌توان بازتابی از همین ناخرسندی عنوان کرد که در ردپای غرب در تأمین مالی آنها کاملاً آشکار است.

به طور حتم با این اقدام قاطع شاهد جنگ روانی دیگری از سوی این شبکه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم اما نکته اصلی حفظ وحدت اسلامی در شرایط حساس کنونی است که دشمنان در پی ضربه زدن به مسلمانان هستند.

منبع: فارس

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 364 تاريخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت: 20:01

به گزارش عدالت خواهان گلستان "در پی درج خبری تحت عنوان استخدام در شهرداری بندرترکمن ( فوری ) .....!! شهرداری بندرترکمن مبادرت به صدور اطلاعیه  آنهم با آرم دستگاه قضایی نمود!!! .. وی در این اطلاعیه اشتغال افراد مورد نظر را تکذیب نمود و ....


----------------------------

جوابیه سایت عدالت خواهان گلستان  به اطلاعیه شهرداری

جناب آقای خوجه
شهردارمحترم بندرترکمن

در سایت شهرداری بندرترکمن اطلاعیه ای را مشاهده کردم که از دیدنش هم خوشحال شدم وهم ناراحت ! !
خوشحال از اینکه بالاخره در صدد جوابگویی به افکار عمومی برآمدید و احساس کردید که مردم عدالت خواه بندرترکمن لیاقت و شایستگی شنیدن جواب مسئولین شهرشان را دارند .
ناراحت از اینکه خیلی ساده و بی محابا و بدون هیچگونه مدرک و سندی اعلام نموده اید خبر منتشر شده در سایت عدالت خواهان گلستان " واقعیت ندارد " ! ! !

گرچه اصل خبر از سایت دیگری ( دلسوز ) برداشته شد و نویسنده آن آقای امید . ص میباشد .
و اما  اگر از استخدام های انجام شده در شهرداری بی خبر هستید و یا خودتان را به بی خبری زده اید تک تک موارد ذکرشده در خبر استخدام در شهرداری را مستند و با مدرک و دلیل به اطلاع  مردم شریف بندرترکمن ،حضرتعالی  و اعضای محترم شورای شهر می رسانم .
1-    اگر داماد خانواده یکی از اعضای شورای شهر باشید می توانید فعلا در واحد فضای سبز مشغول بکار شوید مثل آقای جمال الدین اونبکی داماد حالجان چوگان ! !( حضور نامبرده در واحد فضای سبز را آقای حالجان چوگان و همه کارگران شهرداری تأیید کرده اند ..)
2-    اگر برادرعضو شورای شهر باشید نانتان در روغن است . راحت و بدون سابقه کار و بدون مدارک علمی بالا می توانید فعلا تحت عنوان مشاور شهردار استخدام شوید تا در آینده ای نه چندان دور بلافاصله پله های ترقی را جهشی بپیمایید مثل عزیزاله پورقاز برادر علی پورقاز! ! ( پرداخت حقوق به نامبرده بدون انجام هیچ کاری و عدم حضور درشهرداری را همه کارکنان شهرداری و تعدادی از اعضای شورا تأیید کرده اند ...)
3-    یکی دیگر از روشهای استخدام هم به این شکل است ابتدا تحت عنوان راننده ، کارگریا نگهبان استخدام شوید و اگر شانس و اقبال با شما یار بود و دایی تان عضو شورا شود سریعا رانندگی و کامیون را بی خیالش شوید و بیایید در واحد شهرسازی کار کنید مثل اسماعیل توماج خواهر زاده جبار ایری! !( می توانید قرارداد نامبرده را ملاحظه نمایید که تحت عنوان راننده سنگین واحد عمران قرارداد دارد ولی بنا به دستور شفاهی جنابعالی در واحد شهرسازی مشغول کار شدند که همه مردم شاهد این امر هستند .)
4-    یکی دیگر از روشها تحمیل کردن خود به هرقیمتی در سازمان حمل ونقل به مدت کوتاه والبته با سفارش اعضای محترم شورای شهر است تا در فرصت مناسب و درزمان غفلت مردم و مسئولین نظارتی به شهرداری منتقل شوید که برای این کار ظاهرا نیازی به اخذ نظر گزینش و حراست هم نمی باشد مثل خانم نعیمه توماج که بدون قرارداد وبدون بیمه و بدون نظر گزینش وحراست در سازمان مشغول بکار بود با سفارش جبار ایری و علی پورقاز وحالجان چوگان ! !( قرارداد نامبرده با شهرداری از ابتدای تیرماه 93منعقد شده ولی نامبرده از سال گذشته در سازمان حمل ونقل مشغول بکار بوده اند البته بدون تأییدیه حراست ! ! ! هم اکنون نیز قراردادشان فضای سبز است ولی مسئول روابط عمومی شهرداری شده اند ! ! )
5-    اگر هم شهردارسابق یکی از شهرهای اطراف بوده باشید و به دلیل عملکرد ضعیفتان شهر خودتان شمارا قبول نکرده باشد و وزارت کشور هم با استخدام شما مخالفت کرده باشد اصلا غصه نخورید به راحتی می توانید با شگردهایی از قبیل مشاور شهردار و... جذب شهرداری بندرترکمن شوید و اصلا هم مهم نیست که وزارت کشور ابلاغ کرده استخدام شهرداران خاتمه خدمت یافته در شهرداریها ممنوع است مثل بهرام بالغچی شهردار سابق گمیشان که وقتی شهرداری گمیشان ایشان را قبول نکرد با وساطت جبار ایری به شهرداری بندرترکمن آمد ! !( نامه های استانداری مبنی بر ممنوعیت استخدام شهرداران خاتمه خدمت یافته و صورتجلسه شورای اداری واستخدامی استان مبنی بر عدم موافقت با اشتغال ایشان در شهرداری بندرترکمن نزد مدیریت سایت موجود می باشد ! ! ولی نامبرده با قرارداد فضای سبز در واحد شهرسازی مشغول بکار هستند آنهم واحد تخلفات ساختمانی ! ! البته نامه گزینش نامبرده نیز اما و اگرهایی دارد که توصیه می کنم دقیق تر بررسی نمایید .)
6-    اگر عموی یکی از اعضای شورای شهر باشید و رانندگی مینی بوس هم بلد باشید که کارتان خیلی راحت است . به هر قیمتی شده استخدامتان می کنند حتی اگر لازم باشد شش ماه مینی بوس درپارکینگ شهرداری خاک بخورد . چون اصل بر این است که اگرقرار باشد عموی شورا به عنوان راننده استخدام نشود همان بهتر که مینی بوس خاک بخورد مثل طاهر پورقاز عموی علی پورقاز ! ! !( مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر استخدام نامبرده و مخالفت فرمانداری ... بیچاره مینی بوس که همچنان دارد خاک می خورد ...اگر وقت کردید و شهرداری تشریف بردید در بارکینگ ضلع شمالی محوطه با رنگ زردش داد می زند که کسی به داد من برسد ! ! ! )
7-    اگر فرزند باجناق یکی از اعضای شورای شهر باشید و حاضر باشید که در خرید موزاییک به نام شما و به کام عضو شورا مشارکت کنید به راحتی می توانید " بازرس سازمان حمل ونقل " شوید مثل عبدالحکیم سقلی فرزند با جناق جبار ایری ! ! ! ( نامبرده هم اکنون دردبیرخانه سازمان حمل ونقل مشغول بکارشده البته قراردادش رانندگی است ! ! )
8-    اگر در انتخابات برای یکی از اعضای شورای شهر سنگ تمام گذاشته باشید می توانید تا اطلاع ثانوی در خدمات شهری یا فضای سبز مشغول شوید و به آرامی در واحد نوسازی یا شهرسازی نفوذ کنید بدون اینکه کسی متوجه شود مثل آنا قلیچ کر فامیل رجب پور و عزیز ایری باجناق جبار ایری ! ! ( هردونفر هم اکنون در واحد نوسازی مشغول بکار هستند ... ضمنا از چهار نفر شاغل در واحد نوسازی یکی باجناق شورای شهر است و دیگری خواهر زاده شورای شهر ! ! ! )
9-    یکی دیگر از روشها این است که فعلا به عنوان رنگ کاریا نقاش بلوارهای شهر را رنگ بزنید تا در فرصت مقتضی و وقتی مردم و مسئولین نظارتی خوابند یک شبه کارگر شرکتی شوید بعد هم دفتری شوید و بعد هم تبدیل وضعیت قراردادی شوید و بعد از مدت کوتاهی دنیا به کامتان خواهد بود مثل مجید ایری با جناق محمد بردی کمی (شهردارسابق ) که با وساطت علی پورقاز و جبار ایری وجلیل قره جه ( از نزدیکان شهردار) جذب شده است !! ( نامبرده درابتدا بعنوان رنگ کار بلوارجذب شهرداری شد بعد از مدتی کوتاه بعنوان نگهبان بارک موتوری مشغول شد و بنابر آخرین اخبار واصله جدیدا بنابه دلایلی اخراج شده است ! ! )
10-    یکی دیگر از روشها این است که یکی از رانندگان سنگین را تحریک کنید که با روابط و نفوذ خود درشورای شهردر واحد نوسازی کار کند و بلافاصله با نشان دادن گواهینامه پایه یک به عنوان راننده استخدام شوید مثل استخدام کمال الدین بایرامی با تحریک اسماعیل توماج خواهر زاده جبار ایری ! ! ( نامبرده هم اکنون بعنوان راننده در واحدهای خدمات شهری و عمران مشغول بکار است ولی حقوقش را از شرکت طرف قرارداد شهرداری دریافت می کند . )

آقای شهردار! ! !
کدام یک از موارد بالا واقعیت ندارد ؟ ؟ چرا بدون هیچ دلیل و مدرکی در سایت شهرداری که با هزینه بیت المال مدیریت می شود سایتی معتبر و مستند و عدالت خواه را متهم به انتشار اخبار دروغ می کنید ؟ ؟
اگر فکر می کنید که مردم در جریان امور شهرداری نیستند و راحت با صدور یک اطلاعیه در سایت شهرداری می توانید افکار عمومی را توجیه کنید سخت در اشتباهید آقای شهردار ! ! !
صرفا جهت اطلاع جنابعالی و اعضای شورای شهر عرض می کنم که تمامی اخبار و مدارک و مستندات توسط همین مردمی تهیه و تنظیم شده که شما فکر می کنید از هیچ چیز خبر ندارند ! ! !
اگر افکارعمومی را هم به هر طریقی توجیه کنید بازهم خدایی هست که همیشه ناظر بر اعمال ماست .... یادمان باشد همه در برابربیت المال و حق الناس باید جوابگو باشیم آقای شهردار ! ! !

جناب شهردار !!

حضرت مي‌فرمايند، پارتي‌بازي و باندبازي و تبارگرايي در حكومت، محاربه با دين است. اميرالمؤمنين(ع)، علاوه بر افرادي كه اسلحه برمي‌دارند و عليه حكومت اسلامي مي‌جنگند و امنيت عمومي را بر هم مي‌زنند، كساني را كه در حكومت اسلامي، مسئوليت دارند و رانت‌خواري و سوءاستفاده شخصي و قبيله‌اي مي‌كنند، محارب مي‌خواند. حضرت امير دست‌كم دو جا در نامه مالك اشتر مي‌فرمايد: اينان با خدا و رسول خدا اعلام جنگ كرده‌اند و محارب هستند. مي‌فرمايد: «انصف الله و انصف الناس»؛ با خدا و مردم انصاف داشته باش. خود و خويشانت و آنان كه در باند و حزب تو هستند، سوءاستفاده نكنيد، در غير اين صورت،‌ عادل نيستي و ستم كرده‌اي و هر كس كه به مردم ستم كند، گذشته از مردم كه دشمن او مي‌شوند، خود خداوند دشمن اوست. پس كسي كه در حكومت ديني، سوءاستفاده كند، روبه‌روي دين، شمشير كشيده است. هيچ چيز به اندازه ظلم اجتماعي و حكومتي، اوضاع را خراب و خشم خدا را نازل نمي‌كند

جناب شهردار !!

ضمنا در اطلاعیه شهرداری از آرم رسمی قوه قضاییه استفاده شده که خودش جای سئوال دارد که به چه مجوز و دلیلی از آرم رسمی یک نهاد قضایی برای اطلاعیه شهرداری استفاده شده است ؟ دستگاه قضایی خانه شخصی نیست که ......

و اینک :

 از  آقای استاندار - آقای منتظری مسئول حراست استانداری - و از آقای  چراغعلی میخواهیم جهت بررسی و صحت و سقم اشتغال نامبردگان ،چند کارشناس از سوی استانداری به شهرداری بندرترکمن اعزام نمایند .

و از همینجا هم به مردم شریف استان علی اللخصوص مردم محروم بندرترکمن - هم به مسئولین از جمله دستگاه قضایی : قول می دهم اگر موارد اعلامی در این جوابیه  در خصوص اشتغال نامبردگان در شهرداری و یا در زیر مجموعه آن صحت نداشته باشد از مسئولین دستگاه قضایی میخواهم که با اشد مجازات با حقیر برخورد نمایند .    

سخن آخر :

 

درست که ما جان نثاران اين انقلاب ، که به خاطر کوچکي طبق اخلاصمان ! و يا به هردليل ديگري لياقت شهادت و همراهي با شهداي هم سنگرمان را نداشتيم و جان بي مقدارم  را در اين دنياي بي ارزش سالم به در بردم ولي اينقدر مي دانم و مي فهميم که به حرمت نمکي که با همين شهدا در داخل سنگرها و زيربارش باران توپ و گلوله هاي نه تنها صداميان بلکه دنياي استکبارخورديم ، هم قسم شدم که تا آخرين قطره خون وتا آخرين لحظه عمرم دست از راه امام و حمايت از ولي فقيه زمانمان وتداوم عملی راه شهدا وازمبارزه بایزیدیان  زمانه ومفسدان اقتصادی ،رانتخواران،رشوه خواران وآن دست ازمسئولینی که درمفابل رانتخواران ، رشوه خواران،و...سکوت اختیارمیکنندوبه تکلیف نظارتی وقانونی وشرعی خوداقدام نمی کندویاازآنهاحمایت می کنندو...دست نخواهم کشید و هميشه و در هر شرايطي بعنوان سربازکوچک  در رکاب حضرت آقا باشم و براين پيمانم با امام ،امام خامنه ایی (روحی فداه )وشهدا ماندگارباشم و حداقل راه شان را درعمل ادامه بدهم

مدیریت سایت عدالت خواهان

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 381 تاريخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت: 19:55

گزارش / تعطیلی تعدادی از دفاتر شبکه های ماهواره ای غیر قانونی

بخش خبری «۲۰:۳۰» شبکه دو صدا و سیما ٬ از تعطیلی تعدادی از دفاتر شبکه های ماهواره ای غیر قانونی خبر داد

کلیپ تصویری ۲۰:۳۰ از پلمپ دفاتر شبکه های شیعه نما :

دانلود

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 342 تاريخ : 12 مرداد 1393 ساعت: 14:2

  • حدیث (۱) امام حسین علیه السلام فرمودند: به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد.
  • حدیث (۲) امام حسین علیه السلام فرمودند: هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع شود و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود.
  • حدیث (۳) امام حسین علیه السلام فرمودند:  رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد.
  • حدیث (۴) امام حسین علیه السلام فرمودند:  از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است .
  • حدیث (۵) امام حسین علیه السلام فرمودند:  کسی در قیامت در امان نیست مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشت
  • حدیث (۶) امام حسین علیه السلام فرمودند:  عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند
  • حدیث (۷) امام حسین علیه السلام فرمودند:گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است.
  • حدیث (۸) امام حسین علیه السلام فرمودند: که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و نگرانیها به او رو می آورد.
  • حدیث (۹) امام حسین علیه السلام فرمودند:  بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
  • حدیث (۱۰) امام حسین علیه السلام فرمودند:  کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند.
  • حدیث (۱۱) امام حسین علیه السلام فرمودند:  از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است .
  • حدیث (۱۲) امام حسین علیه السلام فرمودند:چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
  • حدیث(۱۳) امام حسین علیه السلام فرمودند:  حذر کن از مواردی که باید عذرخواهی کنی ، زیرا مؤمن نه کار زشتی انجام می دهد و نه به عذرخواهی می پردازد، اما منافق همه روزه بدی می کند، و به عذرخواهی می پردازد.
  • حدیث(۱۴) امام حسین علیه السلام فرمودند:  با سفلگان و افراد پست ناپسند است و همدمی گناهکاران موجب بدبینی مردم و از دست دادن اعتماد و اعتبار است.
  • حدیث(۱۵) امام حسین علیه السلام فرمودند:  به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم.
  • حدیث (۱۶) امام حسین علیه السلام فرمودند:بخشنده‌ترین مردم کسی است که به آنکه چشم امید به او نبسته، بخشش ‌کند.
  • حدیث(۱۷) امام حسین علیه السلام فرمودند: هر کسی که سه روز از ماه شعبان را روزه بگیرد؛ بهشت بر او واجب می شود و در قیامت نیز پیامبر(ص) شفیع او خواهد بود.
  • حدیث(۱۸) امام حسین علیه السلام فرمودند:  نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید .
  • حدیث(۱۹) امام حسین علیه السلام می فرمایند:  خداوند قائم ما را از پس پرده غیبت بیرون مى‏ آورد و آن‏گاه او از ستم‏گران انتقام مى‏ گیرد.
  • حدیث(۲۰) امام حسین علیه السلام می فرمایند: هر مؤمنى مرا یاد کند ، اشکش روان شود .
  • حدیث (۲۱) امام حسین علیه السلام می فرمایند:  خدایا! با غرق کردن من در ناز و نعمت، مرا به پرتگاه عذاب خویش مَکشان و با بلایا (گرفتارى‏ها) ادبم مکن.
  • حدیث (۲۲) امام حسین علیه السلام می فرمایند:  از نشانه‏ هاى خوش‏نامى و نیک‏بختى ، همنشینى با خردمندان است.
  • حدیث (۲۳) امام حسین علیه السلام می فرمایند: اى مردم در خوبى‏ها با یکدیگر رقابت کنید و در بهره گرفتن از فرصت‏ها شتاب نمایید و کار نیکى را که در انجامش شتاب نکرده‏اید، به حساب نیاورید
  • حدیث (۲۴) امام حسین علیه السلام می فرمایند:غافلگیر کردن بنده از جانب خداوند به این شکل است که به او نعمت فراوان دهد و توفیق شکرگزاری را از او بگیرد.
  • حدیث (۲۵)امام حسین علیه السلام می فرمایند:  عقل جز به پیروی از «حق» کمال نمی یابد آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود؟
  • حدیث (۲۶) امام حسین علیه السلام می فرمایند:همانا مردمان بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسیله دین ]بیشتر تأمین شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دین داران اندکند.
دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 312 تاريخ : 12 مرداد 1393 ساعت: 19:56

t0z_777777.jpg

c27c_5555555555.jpg

دلسوز

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 395 تاريخ : 1 مرداد 1393 ساعت: 22:25

دلسوز -  کشور ایران بر اساس تقسیمات کشوری در سازمان مادر تخصصی دولتی ایران یا همان شرکت غله به چندین منطقه تقسیم میشود که در این بین استان گلستان از لحاظ اقلیم شناسی و تولید انبوه گندم جزو منطقه 2 کشور میباشد که پس از پایتخت از اهمیت فراوانی برخوردار است در سال جاری و پس از پشت سر گذاشتن فصل خرید تضمینی گندم توسط دولت : استان گلستان دارای بالاترین تولید و برداشت گندم در سطح کشور بوده آنچه از منظر تمامی اقتصادانان و فعالین در عرصه صنعت به عنوان یک پتانسیل میتوان در جهت رشد و بالندگی استان گلستان از آن نام برد اما بدلیل وجود دستهای آلوده و مدیریت ناکارامد و در نتیجه عدم برخورد با دلالان ! این عرصه تبدیل به جولانگاهی برای رانت خواران و دلالان دولتی بدون هیچ خطوط قرمزی شده !!!

آنچه مغفول مانده تراکنش غیر قابل وصف سرمایه بدون نظارت نهادهای مسوول و نظارتی در این حوزه بوده گویی نهادهای نظارتی از رصد این حوزه عاجز بوده و دفتر مباحثی نظیر پولشویی و رانتخواری و ... را در فضا بسته می انگارند !!!
براستی آیا نهادهای نظارتی در خصوص رصد اوضاع پیرامون فصل خرید گندم به وظایف خود عمل کرده اند !!؟
چه بر سر میلیاردها بیت المال می آید!!؟
و آیا بر اجرایی شدن دستور العملها نظارت صحیح و کاملی وجود دارد ؟!!
آیا شورای نظارت استان گلستان آمادگی ارایه و انتشار صحت اجرای بخشنامه ها و دستوراعملها را در صورت وجود دارد !!؟

بازدید استاندار از کارخانه آرد زاهدی گرگان
پیش از شروع فصل خرید گندم و در رسانه ملی استانی مخاطبین و ساکنین استان به دفعات نام احدی از کارخانه داران را در بین برنامه های پخش شده در سیما مشاهده کردند !
و اما آنچه در ورای این تبلیغات نهفته بود قرارداد و رانت نانوشته ای بود که بینندگان سیما و گلستانی های عزیز از آن بیخبرند !!
در قراردادی نانوشته توافق شد تا کلیه گندمهای ارسالی به کارخانه مذکور به مثلی از گندمهای بهشتی هیچگونه افتی در نظر گرفته نشود!!!
طبق اسناد موجود در کارخانه مذکور ( ز ) مواردی نظیر افت مفید و افت غیر مفید و حتی رطوبت صفر در نظر گرفته شده !
نکته تامل برانگیز آنکه گندمهای متعلق به شرکت غله استان گلستان که حاصل از برداشت زمینهای ابتدای روستای نودیجه میباشد نیز به کارخانه فوق الذکر تحویل شده !!!
آنچه مدیر سایه در اداره کل غله بر آن اصرار داشته صفر لحاظ شدن موارد مذکور در گندمهای تحویلی میباشد !!!
سوال تامل بر انگیز آنکه چه فرد یا افرادی از این اقدام انتفاع برده اند!؟؟
و عملکرد سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی غله کشور در صورت استعلام و صحت مطلب ایراد شده چیست ؟؟
قابل ذکر است که موضوع و توافق فی مابین تا آنجا حایز اهمیت بوده که مسوول مربوطه بواسطه عدم تمکین عامل ذیحساب در تایید و مهر و امضای اسناد عامل ذیحساب را تغییر داده و بطور کلی حق ماموریت و کلیه امتیازات فرد مذکور را لغو کرد...
اسناد موجود بوده در جهت تطبیق آنها با گندمهای موجود و صحت مطالب خالی از لطف نیست که گندمهای تحویلی به کارخانه فوق الذکر را از حیث افت مفید و غیر مفید و رطوبت مورد بازبینی قرار دهید !!؟
شایان ذکر است کارخانه مذکور وعده برگزاری جشن و اهدای جوایز طی قرعه کشی را به کشاورزان محترم در صورت تحویل گندمها داده بود بر اساس شنیده ها موعد برگزاری قرعه کشی مذکور در روزهای آینده است ...
و اما در باب علل برگزاری این جشن و قرعه کشی مورد اشاره -اسپانسر این مراسم- منابع تامین مالی و ... خود سخن بسیار است و هزاران سوال بی پاسخ !!! دریغ که مسوولین و شورای نظارت استان همچنان در خواب زمستانی هستند و ...

آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ...
برادر افشار سرپرست محترم اداره کل غله در جهت حفظ و حراست از بیت المال و قطع دستهای آلوده و اجرایی شدن بخشنامه ها و دستورالعملهای ارسالی شما را به بخشنامه شماره 05/21762 مورخ 93/4/3 ارجاع میدهم آنجا که آقای آبنار تاکید فراوان بر صحت تطبیق اسناد با واقعیات نموده و بصورت رسمی به مناطق 14 گانه ابلاغ نمود لذا نیکوست کمیته ای را در خصوص صحت و تعیین میزان افت گندمهای تحویلی به کارخانه مذکور تعیین کرده و نسبت به گزارشها ی دریافتی و صحت و سقم آنها دقت نظر بیشتری داشته باشید ..
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد ..

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 222 تاريخ : 2 مرداد 1393 ساعت: 15:5

شامگاه گذشته اصولگرایان استان گلستان طی یک ضیافت افطاری دور هم آمدند و از عملکرد دولتمردان نهم و دهم در سطح استان و کشور تجلیل کردند.

دکتر محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان و نماینده اسبق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی گفت : اصولگرایی در ذات مردم ایران است و اصولگرایان در بین مردم حرمت دارند و اعلام می کنم که در انتخابات سال گذشته نیز به دلیل تکثر کاندیداها نتوانستیم پیروز شویم بطوریکه من خودم تشکیک داشتم به چه کسی رای بدهم .

دکتر عباسی اظهار کرد: این واگرایی ایجاد شده در سال گذشته باید از بین برود و امروز دوستان اصولگرا باید زیر یک چتر جمع شده و سلیقه ها را به هم نزدیک بکنند البته این دلیل نمی شود که همه یک جور فکر کنند ، مهم مقصد همه ماست که یکی است حالا هر کس با سلیقه اش سوار این اتوبوس شود.

وی با اشاره به اینکه همگرایی در بین اصولگرایان کمی وقت می برد خاطرنشان کرد: منشور وحدت جامعتین ملاک و شاخص همگرایی باشد و رهبری عزیز نیز فصل الخطاب ماست و باید همه ما یک بار هم شده کلاه خودمان را قاضی کنیم و ببینیم که واقعا چکار کردیم و این مسئله باعث می شود تا از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود.

وزیر سابق ورزش و جوانان اظهار داشت: اگر می بینید که دولت نهم و دهم را لقب دولت سیاه می دهند این مبنایی جز کینه ورزی ندارد،  تک تک شما عضو بودید و دیدید چه خدمات درخشانی به مردم ارائه شد و این کارنامه سیاه برای تک تک ما نیز مصداق دارد پس بیاییم نکات مثبت را ببینیم و مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنانشان از دولت نهم و دهم تجلیل کردند.

درخشان ترین دوران خدمت در کشور در دوران احمدی نژاد بود 

دکتر محمد عباسی با اشاره به اینکه درخشان ترین دوران خدمت در کشور در دوران احمدی نژاد بود و ان شاء الله تکرار شود تصریح کرد: الان دو نگرانی وجود دارد ، یکی اینکه ممکن است افرادی غیر از دولت اعتدال سر کار بیایند و دوم اینکه افرادی با چهره اعتدال ولی با یک نفاقی بیایند و ما نگران این موضوع هستیم وگرنه اگر بحث خدمت به مردم باشد ما از انها حمایت هم می کنیم .

وزیر سابق تعاون ادامه داد: زمانی که جزو دولتمردان بودم خیلی مراعات کردم چون آقا نیز می گفت که نه سیاسی باشید و نه اقتصادی ، من هم در حال حاضر مستاجرم و خانه ندارم و امیدوارم خانواده ام مرا ببخشند و هیچکدام از پسرهایم با توجه به مدرک فوق لیسانس به بالا هنوز شغل دولتی ندارند .

عباسی بیان کرد: تمایلی برای کاندیداتوری مجلس ندارم و در زمان مجلس هفتم هم با توجه به تکلیفی که داشتم آمدم و معتقد بودم که مجلس ششم بد و ضد ولایی بوده و لذا بر خود واجب کفایی دیدم که بیایم و دوم اینکه بچه گرگان بودم و دوست داشتم به شهرم خدمت کنم . 

شایان ذکر است این مراسم با همت جامعه اسلامی مهندسین استان گلستان برگزار شده بود.

دکتر محمد عباسی در مجلس هفتم به عنوان نماینده مردم گرگان و آق قلا به مجلس شورای اسلامی راه یافته بود که بعد از روی کار امدن دولت اول احمدی نژاد علیرغم اینکه برای وزارت های مختلف کاندیدا بود ، توانست از طرف مجلس به عنوان وزیر تعاون رای اعتماد بگیرد و زیرساختهای تعاون کشور را سامان دهد .

وی در دولت دهم بعد از ادغام دو وزارتخانه کار و تعاون به وزارت ورزش و جوانان آمد و در در آن مدت نیز پایه های ورزش کشور را مهیا کرد که ثمره آن درخشش والیبال ایران در عرصه جهانی و حضور تیم ملی ایران در جام جهانی بود و موفقیتهای کشتی گیران بود.

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 256 تاريخ : 10 مرداد 1393 ساعت: 15:45

چندیست از دولتمردان محترم استان مباحثی در موارد مختلف مطرح میشود که دلیلش مشخص نیست و مبهم است ، اما به قول استادی انسان باید حرفی را که میزند خودش بفهمد و یا بعبارتی مشخص کند معنای واقعی صحبتهایش چیست؟
در این نگارش مفهوم و معنی برخی از سخنان که برایمان واضح نیست را میخواهیم در فرهنگ دهخدای ملت بدانیم .چون از مدت زمان انتصات جناب استاندار و دولت تدبیر و امید زمان مقتضی سپری شده، ابتدا از توزیع بودجه ها سراغی میگیریم.
-    در توزیع اعتبارات (عمرانی و جاری و ...) اعلام میشود خزانه استان خالی بود و جناب استاندار میفرماید با بدهی استان را تحویل گرفتند و با این اوضاع باید بودجه ها عادلانه در مصارف خود توزیع گردد. بهمین جهت بودجه ناچیزی به شهرستانها اختصاص دادند ولی ده ها برابر آن را در حوزه رامیان توزیع نمودند به عنوان نمونه یکی از مسئولین منصوب از رامیان در جلسه ای نقل کرده با موافقت و دستور استاندار برای حمام عمومی ، خانه بهداشت و مسجد بودجه ریزی شده (حمام ساخته شده در رامیان اگر برای شهرداری توجیه اقتصادی نداشت چرا ساختند اگر داشت چه نیاز به بودجه بود و آیا بودجه برای پروژه به اتمام رسیده حمام مصرف شد؟!! و وی مطرح کرد فقط استاندار آدرس آن مسجد را دارد و ما موظفیم بودجه بدهیم.) و یا در جای دیگر برای ترمیم ساختمان پروژه ای که به اتمام رسیده و تحویل موقت شده(بعد از رفع نقص) دستور تخصیص بودجه میدهد و باز قابل طرح است آیا بودجه برای آن مصرف شده و یا ... !!! پس بودجه بود و هست ولی توزیع عادلانه تغییر کرده ...
-    در رسیدگی به وضع کارمندان که جزء قشر متوسط جامعه هستند و طبق اعلام خود دولت با حقوق زیر خط فقر زندگی میکنند
(خدا عاقبت کارگران را بخیر کند..)، جناب ایشان(استاندار) در جلسه پایان سال با کارمندان قول میدهد که عرق جبینتان خشک نشده مزدتان را دریافت میکنید و رفاهی خوبی درنظر گرفته شده ، معاونین ایشان نیز از یکدیگر و استاندار تشکر وافر میکنند که این رفاهی را فراهم کردند.(اما زیر پای کارمندان در کنار عابر بانک علف سبز شد و با واریز نشدن علفها هم خشک شد)
    اما مدتی بعد یکی مدیران کل ستادی مرتبط در جمعی مبلغ نهایی پاداشها را اعلام کرد: به معاونین استاندار 200 تا 300 میلیون ریال، مدیران کل ستادی و فرمانداران تا 100 میلیون ریال، برای معاون خود نیز تا 70 میلیون ریال، نیروهای رسمی تا 20 میلیون ریال و نیروهای قراردادی بدون هیچ مبلغی (این در حالیست در دوره های قبل همه نیروها به یک میزان رفاهی و پاداش دریافت میکردند) و کسی که در جلسه به نمایندگی از کارمندان خواستار توجه بیشتر استاندار به قراردادی ها شد به عنوان حق السکوت به سمت مشاور جوان ایشان منصوب شد .
    استاندار منزل سازمانی مخصوص خودش را نپذیرفت و دستور داد منزل دیگری برایش فراهم کند که گفته میشود در بام گرگان و با یک میلیارد ریال رهن و 7 میلیون ریال اجاره منزلی تهیه نمود.
    یکی از دوستان گفت : در ملاقات با برخی مدیران متوجه شدیم دکور اتاق و حتی میز ریاستشان را تغییر دادند و نیز هزینه حداقل 900 میلیون ریالی برای تغییر دکوراسیون منازل سازمانی یکی از معاونین استاندار و یکی از فرمانداران هزینه شده و...(یکی از نزدیکان استاندار در رامیان از ملاقات با ایشان در دفتر کارش طی چند مرتبه گفت چند ماه پیش متوجه تغییر صندلی کار استاندار شدم که یک صندلی لوکس مدیریتی دارای مساژور بود و از آنجا که شغلم در این رابطه است متوجه شدم که قیمتی حدود 750میلیون ریال داشت)
    در صورتیکه استانداری دستگاه سرمایشی مرکزی دارد، ده ها کولر اسپیلیت در اتاق مدیران نصب شده که پول خرید آنها و مصرف بالای جمع آنها در کنار هزینه های زیاد نگهداری چیلر(سرمایش مرکزی) چه توجیهی دارد؟؟!!
با عنایت به موارد مطرح شده که قطره ای از دریاست ، معنای کلمات و جملات زیر چیست؟
توزیع عادلانه بودجه ها ؛ خزانه خالی استان ؛ کرامت انسانی کارمندان جزء ؛ انتصاب مدیران براساس شایستگی در استان ؛ مبارزه با ویژه خواری و . . .
شعار و تبلیغات در سطح عالی انجام میشود ولی در عمل چیزی دیگریست
 
رامیان _ روح ا...

دلسوز...
ما را در سایت دلسوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دلسوز delsoz بازدید : 255 تاريخ : 2 مرداد 1393 ساعت: 20:44